مقالات مرتبط درباره ی تکانشگری و اختلالات شخصیت


مقاله ی 1

Impulsivity as a common process across borderline personality and substance use disorders

Impulsivity, gender, and response to fenfluramine challenge in borderline personality disorder

Affective instability and impulsivity in personality disorder: Results of an experimental study

Impulsivity and borderline personality as risk factors for suicide attempts among opioid-dependent individuals

Impulsivity in patients with borderline personality disorder

Trait impulsivity in patients with mood disorders

مهم

Impulsivity in the general population: A national study

Impulsivity and aggressiveness in bipolar disorder with co-morbid borderline personality disorder

Levels of aggressiveness are higher among alcohol-related suicides: Results from a psychological autopsy study

The 5-HTTLPR Polymorphism modulates the association of serious life events (SLE) and impulsivity in patients with Borderline Personality Disorder

Evaluation of behavioral impulsivity and aggression tasks as endophenotypes for borderline personality disorder

Laboratory measures of aggression and impulsivity in women with borderline personality disorder

Affective instability and impulsivity in borderline personality and bipolar II disorders: similarities and differences

Impulsivity and aggressiveness in bipolar disorder with co-morbid borderline personality disorder

Ethnic variations in the structure of borderline personality disorder symptomatology

Impulsivity, aggressiveness, and DSM-IV personality disorders

درباره ی ما

به نام خدا

خیلی وقت بود که ایده ی زدن یه وبلاگ تو سرم زد.وبلاگ های زیادی رو زدم اما هیچکدوم به دلم ننشت.وبلاگ روان شناسی.بازی.فتوبلاگ.

اما رسیدم به شغلی که دوسش دارم .معلم کودکان استثنایی.اون موقع بود که شروع کار وبلاگم رقم خورد.هر مطلبی داخل وبلاگم میذارم اما بیشتر دوست دارم از بچه ها و مدرسه بنویسم.مطالبی که ساید به درد یه نفر بخوره.

رحمان عزیزی هستم.آموزگار پایه ی دوم ناشنوا.

باور کنید تدریس به ناشنوا (البته باید بگیم کم شنوا) خیلی فرق داره.کاش همه ی معلم ها بتونن حداقل ۱ روز به دانش آموزان داراری نیاز های ویژه ذهنی یا کلا دانش آموزان استثنایی و ناشنوا ها درس بدن

ارشد روان شناسی میخونم تو شهر خودم.

خلاصه اینکه خواستیم یه گپ کوتاه با دوستامون بزنیم.

سفره ی ما بیشتر از تعدا خودمون چیده میشه.آخه همیشه منتظر دوستایی هستیم که نمیشناسیمشون

دانلود متن کامل PDF برنامه ی آموزش انفرادی یا Individual Education Plan یا IEP

دانلود مقاله ی آموزشی برنامه ی آموزش فزدی شده یا برنامه ی آموزش فردی یا برنامه ی آموزش انفرادی در قالب فایل PDF

                        

IEP

دانلود مقاله ی ترجمه شده به همراه متن انگلیسی مقاله ی روان شناسی در باره ی خلاقیت در هوش هیجانی

دانلود مقاله به زبان انگلیسی همراه با ترجمه

آیا واقعا تفاوتی بین خلاقیت  هوش وجود دارد؟

هوش سیال ,جریان اجرایی و روش مورد استفاده در تفکر واگرا

اطلاعات مقاله:

5 آگوست 2010 دریافت شد

17 نوامبر 2010 به صورت ویرایش شده دریافت شد

18 نامبر 2010 پذیرفته شد.

18 دسامبر 2010 به صورت آنلاین موجود بود

لغات کلیدی: خلاقیت، هوش ، تفکر واگرا، جریان اجرایی، تداخل

مقاله ی فوق توسط خودم ترجمه و البته تحویل استاد مربوطه داده شده.عزیزانی که خواستار مقاله هستند در قسمت کامنت ها درخواست خودشون رو بدن تا مقاله براشون ارسال بشه.ارسال کاملا رایگان هست و دلیل اینکه چرا برای دانلود نذاشتم  این هست که احتمالا بخوام برای سازمان خودمون این مقاله رو تحویل بدم.پس بعد از اینکه مطمئن شدم فرد مقابل قصد چاپ مقاله رو نداره در اختیار اون عزیز قرار خواهم داد.

برای اینکه تبادل اطلاعات علمی انجام بگیره ، برای ارسال مقاله بایستی یک مقاله ی انگلیسی ترجمه شده بفرستید تا در وبلاگ برای استفاده قرار داده بشه.سپس فورا مقاله براتون فرستاده میشه

در صورتی که مقاله ی خاصی نیاز دارید در همین پست برام مشخصات رو ارسال کنید تا براتون پیدا کنم.موفق باشید

مقاله ی کامل درباره ی انرژی درمانی و لمس درمانی

انرژی هوشمند  آنوزش انرژی درمانی Energy Therapy

                   

اعتقاد به شفا توسط لمس در فرهنگها, تمدنها و مذاهب شرقي بويژه مذهب تشيع و بوسيله بزرگان و اولياء ديني, ريشه هاي ديرينه دارد. لمس اولين حسي است كه در جنين انساني(در حدود هشت هفتگي) ايجاد مي شود, تكامل يافته ترين حس در بدو تولد و تنها حسي است كه به بيش از يك محرك واكنش نشان مي دهد. اهميت لمس در حفظ سلامتي تا جايي است كه شيوع اپيدمي ماراسموس در اردوگاههاي كودكان در طي جنگ جهاني دوم كه در برخي از پرورشگاهها بدون هيچگونه علت تغذيه‌اي و عفوني تا 100% مرگ و مير ايجاد كرده بود، به محروميت لمسي نسبت داده شد و مشخص گرديد كه .............

               

متن کامل در ادامه ی مطلب....

مراحل لمس درماني

تمرکز، نخستين و مهمترين مرحله لمس درماني است که به معناي هدايت آگاهانه هوشياري به سمت آرامش ذهني و توجه کامل با“ قصد کمک“ به مددجو مي باشد. تمرکز يک آگاهي لحظه به لحظه و توانايي حضور کامل است که در تمام طول مدت مداخله حفظ مي شود و از آن به عنوان "تمركز در حركت " Meditation in motion و يا «يوگاي شفا » Yoga of healingياد مي شود.

دستهاي درمانگر گيرنده هايي Sensor هستند که در فاصله 15-12 سانتيمتري از سطح بدن مددجو حرکت کرده، جريان و نقصان انرژي را لمس ميکند و مراحل اسکن، تخليه ، درمان و ارزيابي را به ترتيب انجام مي دهند .

                          

در مرحله اسكن درمانگر، حوزه انرژي مددجو را جهت تعيين كيفيت ....

متن کامل در ادامه ی مطلب....

ادامه نوشته

عکس جالب

این عکس خیلی جالب بود.همین جوری هوس کردم بذارم

پایان نامه روان شناسی با موضوع رضامندی زناشویی مادران خانه دار و شاغل

نمونه ی پایان نامه روانشناسی

                                

چكيده

هدف از تحقيق حاضر مقايسه سلامت رواني– اجتماعي، بهداشت عمومي، ميزان همكاري همسر و رضايت از زندگي در بين مادران شاغل و مادران خانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دار بود. نمونه مورد مطالعه 1100 مادر بود كه 550 نفر آنها خانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دار و 550 نفر ديگر شاغل بودند. كليه اين مادران سن زير 30 سال و فرزند زير 10 سال داشتند. مادران شاغل بر حسب نوع شغل آنان به دو گروه مادران شاغل با مشاغل با منزلت متوسط اجتماعي و مادران شاغل با مشاغل با منزلت بالاي اجتماعي تقسيم گرديدند.

جهت گرد آوري اطلاعات در خصوص متغيرهاي مورد مطالعه از چهار مقياس مختلف استفاده گرديد كه عبارت بودند از ....

                                        

ادامه نوشته

مقاله ی کامل و جامع درباره ی دوست یابی قسمت اول

دوست و دوست یابی

                                        

مقدمه

دوستی یعنی چه ؟

بهترین دوستان

معیار دوستی

نقش دوست در زندگی

ویژگیهای یک دوست خوب

دانش دوستی و آداب آن

نوع دوستی در عین فردگرائی

دوست خوب و دوست بد

گردشهای خانوادگی

شایسته ترین دوستی ها

تشخیص میزان نوع دوستی افراد

از دوست شده تا دوست ماندن

در مدرسه دوستی

در این قسمت  مقاله خواهید خواند

برای دیدن قسمت دوم مقاله به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

ادامه نوشته

مقاله ی کامل و جامع درباره ی دوست یابی قسمت دوم

دوست یابی

در این قسمت مقاله خواهید خواند

                          

الفبای دوست شدن

برقراری رابطه دوستی

نیاز به دوست

فاکتورهای XY

علائم پایان دادن به رابطه

رازهای برای دوستی

دوستیابی

آثار مثبت و منفی دوستیهای دوران نوجوانی

همتایان شما چه کسانی هستند

منابع

 برای دیدن قسمت دوم مقاله به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

ادامه نوشته

مقالات انگلیسی موجود درباره ی طرحواره درمانی و شخصیت مرزی

 

Schemas and borderline personality disorder symptoms in incarcerated women

طرحواره ها و علائم شخصیت مرزی اختلال در زندانی زنان پژوهشی اصیل

 

 

Assessment of dysfunctional beliefs in borderline personality disorder

بررسی باورهایناکارآمددراختلال شخصیت مرزی   2002

 

Self-concept and mood: A comparative study between depressed patients with and without borderline personality disorder

 

Preliminary data on the relationship between anxiety sensitivity and borderline personality disorder: The role of experiential avoidance

 

 The impact of experiential avoidance on the reduction of depression in treatment for borderline personality disorder

 

Facial expression of emotions in borderline personality disorder and depression

 

Emotional responses in borderline personality disorder and depression: Assessment during an acute crisis and 8 months later

 

 

 

Relationship of depression and cognitive impairment to self-injury in borderline personality disorder, major depression, and schizophrenia

The Quality of Depression in Adolescents with Borderline Personality Disorder

Effect of preexisting borderline personality disorder on clinical and EEG sleep correlates of depression

Borderline personality disorder characteristics in young adults with recurrent mood disorders: A comparison of bipolar and unipolar depression

Schema-focused therapy for borderline personality disorder: Effectiveness and cost-effectiveness, evidence from a multicenter trial

طرحواره متمرکز بر درمان اختلال شخصیت مرزی: اثربخشی و مقرون به صرفه بودن، شواهد به دست آمده از یک کارآزمایی چند مرکزی

طرحواره درمانی مقاله ی اول

      طرحواره درمانی

 واژه «طرحواره» یا «اسکیما» بطور کلی بعنوان ساختار، قالب یا الگو تعریف می شود.  پروفسور جفری یانگ بنیانگذار انستیتو طرحواره درمانی است و شاگردان بسیار زیادی را پرورش داده است. وی عضو هئیت علمی دپارتمان روانپزشکی دانشگاه کلمبیا می باشد.در طرحواره درمانی، مدل شناختی رفتاری، روانکاوی و روابط موضوعی (Object relation) و دلبستگی گشتالت (Geshtalt) تلفیق شده و مدلی ارزشمند ارائه می شود.

 در روش متمرکز بر طرحواره تاکید زیادی بر ریشه مشکل می شود و در حقیقت علت بسیاری ار رفتارهایی که افراد امروز انجام می دهند مربوط به دوران کودکی و نوجوانی آنهاست.

 

پژوهش های انجام شده در داخل و خارج کشور تائید کننده این نکته است که طرحواره درمانی در حل و فصل بسیاری از مشکلات فردی و بین فردی موثر بوده است. پیدا کردن طرحواره ها به فرد کمک می کند تا مشکلات بسیار عمیقش را دقیق تر تعریف کرده و آنها را به صورت قابل درک سازماندهی کندکنید و درمانگر به فرد کمک می کند تا رد پای طرحواره ها را با تاکید بر روابط عاطفی از دوران کودکی تا زمان حال دنبال کند. با بکارگیری این روش فرد می تواند علت مشکلات ارتباطی خود را دیده و در نتیجه برای رهاشدن از دام این مشکلات با انگیزه بیشتری به روی رشد فردی و پیشرفت خود کار کند.

واژه «طرحواره» یا «اسکیما» بطور کلی بعنوان ساختار، قالب یا الگو تعریف می شود. در روان شناسی طرحواره را بصورت الگویی در نظر می گیرند که بر اساس واقعیت یا تجربه شکل می گیرد. در حوزه شناخت درمانی، بک (1967) در اولین نوشته هایش به مفهوم طرحواره اشاره کرد. طرحواره برای درک تجارب زندگی فرد ضروری است. یکی از مفاهیم جدی و بنیادی حوزه روان درمانی، اینست که بسیاری از طرحواره ها در سالهای اول زندگی شکل می گیرند، به حرکت خود ادمه می دهند و در تجارب بعدی زندگی کاملاً حضور می یابند. بنابراین طرحواره می تواند مثبت یا منفی باشند. همچنین می توانند در سالهای اول زندگی یا حتی در سالهای بعد شکل بگیرند. پروفسور یانگ معتقد است برخی از این طرحواره ها مخصوصاً آنها که در سالهای اولیه کودکی شکل گرفته اند می تواند علت اصلی مشکلات رفتاری افراد باشد.

  در ادامه ی مطلب خواهید خواند:

Schema Therapy

by Dr. Jeff Young

منبع : مشاوره و روان شناسی

ادامه نوشته

طرح واره درمانی مقاله ی دوم


یانگ و همکارانش در طی کسب تجارب گرانبها ذر روند درمان افراد مبتلا به اختلالات شخصیت و بیماران مقاوم به درمان به این نتیجه رسیدند که تکنیک‌های شسته‌رفته‌ی شناخت درمانی نمی‌تواند بهبودی قابل ملاحظه‌ای در این گروه از بیماران ایجاد کنند، بنابراین با گشاده نظری از مفاهیم رویکردهای دیگر استفاده کردند و آن طرحواره درمانی میباشد.

رویکرد طرحواره درمانی در قالب جنبش «سازنده‌گرایی» میگنجد. در این جنبش سازنده گرایی بر نقش عواطف در فرایند تغییر، به کارگیری تکنیک های تجربی، دلبستگی های اولیه و رفتارهای بین فردی تاکید میشود.

در مقایسه با اغلب رویکردهای دیگر طرحواره درمانی یکپارچه تر است. مخصوصا اینکه از مدل های شناختی، رفتاری، روان پویای، دلبستگی و گشتالت را در هم می آمیزد.طرحواره درمانی اگرچه مولفه های شناختی و رفتاری را برای درمان ضروری میداند، با این حال به تغییر هیجانی،تکنیک های تجربی و رابطه ی درمانی نیز اهمیت میدهد.

طرحواره درمانی در حال شکل گیری و تکامل است.درمانگران در قالب مرزهای رابطه ی درمانی، تلاش میکنند نیازهای ناکامل بیمار را ارضا کنند و برای بیماران مشکل آفرین و نیازمند مفید واقع شوند.

در ادامه خواهید خواند :

تعریف طرحواره

تدوین طرحواره

ادامه نوشته

دانلود کارتون زمزمه ی گلاکن با لینک مستقیم

سلام.مسدونم ربطی به وبلاگ نداره اما من عاشق این کارتونم.یادش به خیر بچه بودم با اینکه نمیفهمیدم جریان از چه قراراه اما نگاه میکردم.

برا دانلود گذاشتم.کیفیت پایینه اما خوب نایابه

دانلود قسمت اول
دانلود قسمت دوم
دانلود قسمت سوم
دانلود قسمت چهارم
دانلود قسمت پنجم
دانلود قسمت ششم
دانلود قسمت هفتم
دانلود قسمت هشتم
دانلود قسمت نهم
دانلود قسمت دهم
دانلود قسمت یازدهم
دانلود قسمت دوازدهم
دانلود قسمت سیزدهم

لینک ها از راسخون

آیا دانش آموزان نا شنوا ، زبان اشاره بیاموزند؟

سوال زیر رو از یکی از دوستان خوبم پرسیدم و ایشون هم خیلی عالی به من جواب دادن.من که خیلی استفاده کردم.در هیچ کتابی این مطلب رو نخواهید خوند.بشنوید(بخونید) از زبان یکی از ناشنواهای عزیز

این هم لینک وبلاگش:    کلیک کنید

سوال من:

"دانش آموزای من گنجینه ی لغات پایینی دارند. پنجم ایتدایی .علایم اشاره هم میدونن.

اما خیلی از کلمه ها هست که من هم نمیدونم.

سایت کانون هم واژه های زیادی برای استفاده نداره.

به نطرتون برای گنجینه ی لغات و ندونستن اشاره ی بعضی از کلمات چیکار کنم؟

اصلا اشاره اشون رو تقویت بکنم یا نه؟"

و اما جواب ایشون :

ناشنوایان دارای گنجینه لغات بی نهایت ضعیف هستند و در حال حاضر با ناشنوایانی که ارتباط دارم و درسن جوانی ومیانسالی و پیری بسر میبرند بلند میشوند ومینشینند از معلم ها وپدر ومادرشان وخواهروبرادرشان بدگویی و.. میکنند و آنها را مقصر میدانندکه  در کمک کردن به آنها کوتاهی کردند چون هرچیزی جای خودش رادارد که باید آموخته شودکه متاسفانه...

مثلا: از کودکی تا بزرگسالی و قبل از ورود به جامعه وزندگی بمرور زمان مواردی مثل اجاره رهن منزل خلاصه روابط مستاجر وموجر خرید وفروش و همچنین روابط با کارفرمایشان روابط با شخصی که مزاحم زندگی وناموس شان میشوند و همچنین کلاهبرداران حرفه ای و.....که طولانی میشه را یاد نمیگیرند و متاسفانه توان دفاع از خود را هم ندارند که میدانید ...
آموزش وپرورش استثنایی هم میبایست هویت خودش را در زمینه ناشنوایان حفظ کند و زبان اشاره که هیچ پیشرفتی برای ناشنوایان در برندارد را از همان دوره پیش دبستانی کم کم حذف کند و تا میتواند زبان مادری که فارسی است وسرشار از لغاتی میباشد که فعل دارد مفعول دارد اسم دارد حرف دارد و....را با جمله بندی بیاموزد نه با کلمه آموزی

وهمچنین نه اینکه زبان اشاره ای را آموزش وپرورش بدهند که فقط دربردارنده 1000تا1500شایدم کمتر لغت های آسان وپیش پا افتاده دارد و یاد بگیرند که کلمه را بجای جمله به زبان بیاورند.

مثلا: "ساعت 3 بیدارم کن که درس بخوانم" را اینگونه بگوید: "ساعت 3 من بیدار درس"

این کلمه گویی را باید از صفحه وضمیر ذهن ودل ناشنوا زدود واجازه نداد که به این روش غلط پیشرفت کرد.  متاسفانه معلم ها فکر میکنند که ناشنوا اگر فشار رویش بیاید خسته وبیزار میشود.

در حالیکه ناشنوا برعکس شنوا از آلودگی های صوتی و مشکلات فکری زندگی بیخبر مانده و همین موجب آرامش مغزش شده و زمینه بیشتر آموختن را همراه با عشق وعلاقه در او فراهم میکند که متاسفانه با توقیف هایی که توسط معلمین یا والدین در او ایجاد میکنند و اوهم که همیشه سر جنگ با "نمیتوانم ها" دارد و مدام درحال تکاپو است راه را اشتباه میرود و اشتباه برداشت میکند وهمین موجب عقب افتادگی او میگردد با اینکه ناشنوا از همه مهمتر زود باور است.

مثلا :من با اینکه در تمام دورانهای مدرسه ام کنجکاو بودم که همه چیز را بدانم اما مادرم که مواظبم بود واما معلمین همیشه سد راهم بودند و با التماس کلیدکتابخانه را میگرفتم وکتابهایی مثل دجال و.. را برمیداشتم وهرچه میخواندم نمیفهمیدم بالاخره همان کتاب را برداشتم (البته با اجازه) اول به نزد یک روحانی بردم و او تا عکس رادید بهم بچگانه گفت:

این دشمن است این بد است این ....

گفتم: من نگفتم بگواین خوب است یا بد است بگو این کی است وبرای چی بد است

گفت:توبچه ای نمیفهمی بگم

کتاب را ازش گرفتم ورفتم خانه بمادرم تا گفتم ناراحت شد وفرداش آمدمدرسه چرافکربچه مراخراب میکنیدبرای همیشه تااول دبیرستان از کتاب غیردرسی خواندن محروم شدم.

و همانجا تصمیم گرفتم سوالهایم رادر زمینه دجال را از هر سرراهی وآشنا وغیرآشنا بپرسم تا رسیدم به امام عصرمان مهدی موعود(عج) که تا سوم راهنمایی نمیشناختمش وخیلی افسوس خوردم که چقدر دیر شده بود وازهمان جا تصمیم گرفتم کاری کنم که اقلا جاروکش زیر پای آقا بشوم.
ببینید اگر دجال را در همان سن وسال میشناختم و امام عصرم را میشناختم تا الان در خیلی از پل ها جلو بودم.

ناشنواکنجکاو است آنهم در یک دوره خاص خودش که مایلا ازکلاس4تادوم دبیرستان میباشد.

بهتر است معلمان بکوشند دانش آموزانی را که درحدتلاش هستند را به جلو بیاورند وباتشویق مثل +میگذارم دست بزنند یاهم صلوات بفرستند.

خلاصه آن چیزی که خودشان دوست دارند وبین شان مرسوم است را بعنوان جایزه تشویقی برای اینکه سمعک بزنند و لج بازی نکنند که آن را خاموش کنند و ...

بعد صدایتان را اگر بلند است ملایم اگر تیز است بم آرامش کنید.

و بنظرم بهتر است که قطع کنید و بانفس مثل زمانی که وارد یک کتابخانه میشوید وبا سکوت کمی صحبت میکنید شروع کنید به درس دادن.

نگاهتان را به عدالت تقسیم کنید بین بچه ها و بعد درس را ادامه بدهید ومدام وسط درس سوال بپرسید یا طوری درس بدهید که حس کنجکاوی در دانش آموزی بالا بگیرد وترسش از بیان سوالش بریزد.

با خوشرویی که مشتاق سوالهای شماهستم پاسخ بدهید.

وسعی کنید زبان اشاره واقعی که همان کلمه گویی که در وجودتان مانند یک عادت شده است را منفی تلقی کنید ومانند یک آدم معمولی با آنها صحبت کنید.

و همچنین تلاش کنید در عرض20دقیقه به بچه ها بگویید بلند شوند وچشمانشان راببندند و باز بنشینند چون ناشنوا99درصد ازچشمانش بطور مداوم استفاده میکند وخسته میشود وحالت جسم سرکلاس وذهن بیرون کلاس میشود.

خیلی دوست داشتم این روش درکلاسهایم اعمال شود و چون اعمال نمیشد من خودم این اعمال را انجام میدادم و با سروصداهای معلمانم که مواجه میشدم کوتاه میگفتم ببخشید وآرام میشد.

در یکی از دوران تحصیلی ام این کار منجر شد که معلم به جلویم بیاید وگوشم را بالا بکشد و خداراشکر کردم که سمعکم در گوش دیگرم بود والا میفتاد با آن محکم کشیدنش وبی سمعک میماندم با آن همه گرانی اش.

""ببخشید ادامه ی مطلب نذاشتم اگه طولانی شد ببخشید .بعد از چند روز ادامه ی مطلب خواهم کرد.