تکالیف مدرسه

» تکالیف مدرسه


انجام یا عدم انجام تکالیف، مقوله ای است که مربوط به خود بچه ها می شود. زیرا این قلم آنهاست که باید روی کاغذ حرکت کند، ذهن و اندیشه ی آنهاست که باید بسط و گسترش یابد، و در نهایت کارنامه ی آنهاست که به خانه آورده می شود.

                           

کلمات کلیدی : مشق - مشق کلاس -  تکلیف - تکلیف مدرسه - تکالیف مدرسه - تمرین - تمرین مدرسه - تمرین کلاس - درس در خانه - تمارین کلاسی - درس و منزل - درس و خانه - تمرین کلاسی و منزل - مشق در خانه

ادامه نوشته

مدرسه گریزی

مدرسه گریزی

                                   


اصطلاح مدرسه گریزی پس از اجباری شدن آموزش و پرورش در اواخر قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج یافت. در آن موقع اصطلاح فرار از مدرسه کلیه شکل های غیبت بدون اجازه از مدرسه را دربرمی گرفت. اصطلاح مدرسه گریزی پس از اجباری شدن آموزش و پرورش در اواخر قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج یافت. در آن موقع اصطلاح فرار از مدرسه کلیه شکل های غیبت بدون اجازه از مدرسه را دربرمی گرفت. فرار از مدرسه عکس العمل های متفاوتی از سوی اولیاء و مربیان برانگیخته است که اهمیت مطالعه گسترده این موضوع را دو چندان می کند. نگرانیهایی که این نوع مشکل به وجود می آورد پرسشهایی را در ذهن اولیاء و مربیان به وجود می آورد مانند: سرنوشت او چه می شود؟ آیا یک زندگی را در آینده راه خواهد برد؟ آیا در بزرگسالی به مشکلی برنمی خورد؟

                                            

کلمات کلیدی : مدرسه گریزی - ترس از مدرسه - فرار از مدرسه - بیزاری از مدرسه - غیبت در مدرسه - ترس از کلاس - ترس از معلم - ترس از درس

ادامه نوشته

ارتباط خانه و مدرسه

خانه و مدرسه

                                


معنا و مفهوم پیوند بدون توجه به معنای تربیت قابل فهم نیست. تربیت، مقولهای بسیار مهم و چندبعدی است که با عوامل و زمینههای گوناگون ارتباط دارد. بدون شناخت عوامل موثر در تربیت و بدون همسویی آنها با یکدیگر نمیتوان به پرورش کودکان و نوجوانان سالم و پویا مبادرت کرد.

بررسی و تحلیل عوامل یاد شده به فرصت و زمان بیشتری محتاج است، اما «ارتباط خانه و مدرسه» به عنوان یکی از زمینههای تاثیرگذار در شخصیت فرزندان در این نوشتار کوتاه بررسی میشود.

ارتباط خانه و مدرسه به قصد ایجاد هماهنگی در فعالیتهای تربیتی این دو نهاد شکل میگیرد و کارایی و تاثیر مثبت آن پویایی و تعادل، به این ارتباط بستگی دارد.

کلمات کلیدی : خانه و مدرسه - ارتباط خانه و مدرسه - ارتباط مدرسه و خانه - مدرسه و خانه - پیوند مدرسه و خانه - پیوند خانه و مدسه - پیوند اولیا با مدرسه - اولیای دانش آموز و اولیای مدرسه - انجمن اولیا و مربیان -  انواع پیوند های مدرسه و خانه

ادامه نوشته

یه درد و دل.... نه یکم چرت و پرت

همین جوری یه پست جدید باز کردم.نمیدونم چی بنویسم.یکم درباره شغلم میخوام بنویسم.معلمی و هنر معلمی

میدونید ، معلمی شغل سختیه.نمیدونم باهاش موافقید یا نه.شاید فعالیت بدنی کمتری داشته باشه اما یادتون باشه ،توی این حرفه  ذهن خسته میشه و به مراتب بیشتر از بدن نیرو میبره.من زیاد شنیدم که میگن پول مفت میگیرین.میخورین میخوابین.هر روز خدا تعطیلین و از این حرفا

میخوام یکم بیشتر منو بشناسین.من معلم کودکان کم توان ذهنی(نیازهای ویژه ) هستم.عاشق شغلم هستم.منظورم معلمی نیست.معلم بچه های کم توان ذهنی رو میگم.راستش یکم سخته.مخصوصا برای من که جرو تازه کارا محسوب میشم و پایه پایینتر برای من افتاده.میدونین که هر چی پایه کمتر ، سختی بیشتر

یادمه روز اول سال اول تدریسم بود.با کوله باری از آموزش ها پای به کلاس گذاشتم.اما همون دقیقه اول فهمیدم که همشون مشتی چرت و پرت بودن.یک هفته تمام دانشم رو به کار بستم.اما انگار بچه ها زبون منو نمیفهمیدن.اعصابم خورد شده بود.نمیدونستم چیکار کنم.تا اینکه شروع کردم باهاشون عین بچه شدم.نمیدونید اینا چقد معصومن.توی درباره وبلاگ گفتم.اینا فرشته هایی هستند که برای ما اومدن.روز اول که همراه اینا شروع به بازی کردم دیدم کم کم دارن منو توی جمع خودشون قبول میکنن.راستش دنیای قشنگی دارن.دنیای بچه ها عجیب جذابه.میگین نه؟پس چرا همتون کرتون نگاه میکنین؟چرا تاب رو توی پارک دوست دارین.همه ما کودک درونی داریم که به نظر من تا آخر عمر باهاشون همراه هستیم.

میگفتم.....روز به روز عاشق بچه هام شدم.حتی عکس هاشونو دارم.باهاشون متناسب با خودشون رفتار میکردم.مثلا یکی بود انقد باهاش با احترام برخورد میکردم که کم کم  به خودش عیب میدونست شلوغ کنه.یکی اهل بازی بود باهاش بازی میکردم.خلاصه کم کم یاد گرفتم معلمی چقد میتونه شیرین باشه.

من میون معلم ها فکر کنم پایین ترین باشم.الانشم توی مدرسمون معلم هامون عالی تدریس میکنن.به بقیه معلم ها بر نخوره.اما معلم های کودکان استثنایی مجبورن بیشتر از معلم های عادی کار کنن.شغلشون ایجاب میکنه.

نمیدونم اصلا چرا این مطلب رو نوشتم.شاید از معلم ها گله دارم.به خاطر همین با تعریف کردنشون میخوام از طرف اونها جبران کنم.

از همین جا به همه اون هایی که به نحوی اذیتم میکنن سلام میفرستم و اینکه بدونن حضور اونا باعث میشه من روز به روز کامل تر وپخته تر بشم.پس توی میدان نبرد منتظرتون هستم.  ۴  سال تکرار کارهاتون خستتون نکنه.شما معلمید.به این زودی خسته نشین.

اما نه.بعضی وقت ها گرگ ها هم دوست دارن لباس گوسفند بپوشن.آدم هایی که فقط اسم معلمی رو یدک میکشن ، معلم نیستند.من رویای بچگیم ، شغل معلمی بود.بهشم رسیدم و به این زودی ازش نمیگذرم

خطالب به فردی که خودشم میدونه کی هست:مرد باش و بیا رودر روی هم با هم مبارزه کنیم.اینجوری حقانیتت هم شاید ثابت شد.

حرف آخر:خوشا به حال کسی که دل میسوزونه.گروهی از این آدم ها ، معلما هستن.خاک پای همه معلما هستم

پیک  نوروزی سال 89

یک نمونه پیک نوروزی برای دانلود گذاشتم که میتونین دانلود کنین.

 

در ضمن پیک نوروزی خودم هم چند روز دیگه برای دانلود آماده میشه که میتونین دانلود کنین

برای دانلود روی کلمه زیر کلیک کنید

دانلود پیک نوروزی

راست کلیک آزاد شد

کد راست کلیک ممنوع برداشته شد.از این به بعد همه عزیزان آزادند مطالب رو به هارد خودشون کپی کنند.برای ثبت در وبلاگ خودشون اگه یه اسمی هم از من ببرن ، دمشون گرم.نبرن هم حلالشون.

راستی در هر مورد که به وبلاگ مربوط بشه میتونن درخواست بدن.از تست روان شناسی گرفته تا کتاب های pdf.

در هر صورت مخلص همه هستیم

دانلود pdf روانشناسی

یکی از دوستان چند مقاله درباره روان شناسی خواسته بودن.به خدا وقت کافی نداشتم وگرنه همه رو آماده میکردم.

فعلا اینها رو آپلود کردم.مقاله ی دیگه هم خواستین بگین.فوقش با تاخیر میذارم دیگه

                                                                   

              دانلود تست آدمک گودیناف به صورت pdf                                       

           کودک درون - دانلود pdf کتاب کودک درون

           نقاشی کودکان - تحلیل نقاشی کودکان به صورت pdf

            ترس از دیدگاه روان شناسی pdf

           چهار مفهوم اساسی در روانکاوی به صورت pdf

کلمات کلیدی : دانلود مقالات روان شناسی - دانلود pdf روان شناسی - دانلود مقاله به صورت pdf

کتاب صوتی و خلاصه چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

کتابی که برای دانلود گذاشتم جزء برترین کتاب های منتشر شده هست که حتما اسم اون رو شنیدید یا مطالعه کردین.حالا برای کسانی که وقت کافی رو برای خوندن کتاب ندارند ، فایل صوتی رو آماده کردم.

برای کسانی که علاقه به کتاب صوتی ندارند ، خلاصه این کتاب رو آماده کردم.امیدوارم استفاده لازمه رو ببرید

 کتاب  صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

ترجمه: گیتی خوشدل

 دانلود بخش اول (حجم: 15.3MB)

دانلود بخش دوم (حجم: 15.15MB)

دانلود بخش سوم (حجم: 14.8MB)

دانلود بخش چهارم (حجم: 14MB)

( منبع کتاب صوتی:http://www.audiolib.ir)

خلاصه كتاب چهار اثر از فلورانس اسكاول شین

 کتاب بازی و راه این بازی:

 بـــازی:


زندگی پیکار نیست، بازی است. زیرا آنچه آدمی بکارد همان را درو خواهد کرد، چه خوب، چه بد قوه تخیل در بازی زندگی نقشی عمده دارد.
برای پیروزی در بازی زندگی باید قوه تخیل را آموزش دهیم که تنها نیکی را در ذهن تصویر کند. زیرا آنچه آدمی عمیقاً در خیال خود احساس کند یا در تخلیش به روشنی مجسم نماید بر ذهن نیمه هشیار (ضمیر ناخودآگاه) اثر می گذارد و مو به مو در صحنه زندگی اش ظاهر می شود. تخیل را قیچی ذهن خوانده اند. این قیچی ذهن خوانده اند. این قیچی شبانه روز در حال بریدن تصاویر است. پس بپائید تا همه صفحه های کهنه نامطلوب و آن صفحه های زندگی را که میل نداریم نگه داریم، در ذهن نیمه هشیار بشکنیم و صفحه های زیبا و تازه بسازیم.
هدف بازی زنــدگی: این است که آدمی به روشنی خیر و صلاح خود (طرح الهــی خویش) را ببند و تصویرش را از ذهن خود بزداید. باید ایمان را جانشین ترس کنیم. تردید تنها دشمن آدمی است. تردید و هراس میان انسان و بزرگترین آرمانش فاصله ایجادمی کند. به محض اینکه آدمی بتواند بی هیچ دلهره ای آرزو کند هر آرزویی بی درنگ برآورده خواهد شد. .......

مکانیسم های دفاعی

مکانیسم های دفاعی : مکانیسم های دفاعی نوعی واکنش است که به طور فعال ، غیر ارادی و نا هشیار انجام میشود

                                  

 به عبارت دیگر وقتی از خشم و غضب فراخود یا امیال نهاد میترسیم به مکانیسم دفاعی پناه میبریم

مکانیسم های دفاعی 2 ویژگی دارند: 1- کاهش اضطراب    2 – تحریف واقعیت

انواع مکانیسم های دفاعی :

·         سرکوبی :به اصلی ترین مکانیسم مشهور است.در آن فرد امیال نا پسند و ناخشنود کننده را فراموش و به نا هشیار می سپارد.این مکانیسم دفاع اصلی ego است.توضیح اینکه مواردی که برایمان ناخوشایند هست رو انکار کرده و به دست فراموشی می سپاریم

·         همانند سازی : ارزش های افراد دیگر را همانند سازی میکند.در کودکان ، این مکانیسم باعث پرورش خصلت های زنانه و مردانه می شود.به عنوان مثال دختر بچه با همانند سازی والد موافق سعی در داشتان والد مخالف میکند.روشن تر اینکه دختر چون به والد مخالف کشش جنسی دارد ولی موفق به مالکیت او نیست.پس مادر خود را الگو قرار داده و با مادر خود همانند سازی میکند.(کمی پیچیده هیت.در صورت علاقه ، این مطلب تشریحا بررسی میشود )  همانند سازی در حل عقده ادیپ ( بحث بالا) مورد استفاده قرار میگیرد.و به عنوان یکی از مراحل رشد شخصیت به شمار میرود...........

(به دلیل تایپ از کتاب ، احتمال غلط املایی و نگارشی وجود دارد)

ادامه نوشته

حرفه های سلامت روان

تمامی مطالب فوق از جزوه های آموزشگاه پارسه خلاصه شده .حتما غلط املایی خواهد داشت.از این بابت پیشاپیش عذر میخوام.

        

حرفه های سلامت روان

1.       روان پزشکی : فرد باید بعد از گذراندن 7 سال پزشگی عومی تخصص خود را در حوزه اختلالات روانی گرفته باشددر زمینه مطالعه رفتار انسان آموزش   کمی میبیند و در رویکرد تشخیص و درمان ، عمدتا طبی و زیست شناختی است

2.       مددکاری اجتماعی : از اعضای تیم سلامت روان است. با تعالیم نظری و انتزاعی مثل مسائل شغلی  و اقتصادی و ... سر و کار دارد......

کلمات کلیدی : رشته های روان شناسی - رشته های سلامت روان - ادامه تحصیل در روان شناسی - روان شناسی و مشاغل - مشاغل روان شناسی - حرفه های روان شناسی

ادامه نوشته

توضیحات تکمیلی زندگینامه هلن کلر

به دلیل درخواست خانم جعفری ، دوست و همکاری گرامی ، مطالب تکمیلی زندگی نامه هلن کلر رو اضافه کردم

هلن کلر، در ۲۷ ژوئن ۱۸۸۰ در «توسکامبیا» در ایالت آلاباما، متولد شد. او هنگامی که ۱۹ ماه بیشتر از زندگی‌اش نمیگذشت، در اثر ابتلا به یک نوع بیماری (شاید تب سرخ یا تب مخملک)، بینایی و شنوایی خود را از دست داد و ارتباطش با دنیای بیرون قطع شد. هنگامی که کلر شش سال داشت، او را به الکساندر گراهام بل نشان دادند و گراهام بل پس از معاینه، یک معلم ۲۰ ساله به نام آن سالیوان (میسی) را که در موسسه آموزش نابینایان پرکینز در بوستون فعالیت می‌کرد، برای آموزش او فرستاد. چنانکه کلر بعدها درباره خود می‌نویسد، زندگی واقعی او در یک روز از ماه مارس سال ۱۸۸۷ وقتی که تقریباً ۷ ساله بود، با ورود معلمش به زندگی او آغاز شد. او از این روز به عنوان مهم‌ترین روزی که در زندگی به خاطر دارد، یاد می‌کند. سالیوان معلمی سخت کوش و فوق‌العاده بود که از مارس ۱۸۸۷ تا پایان عمر خود در اکتبر ۱۹۳۶، در کنار کلر ماند.

سالیوان با فشار دادن علاماتی توسط انگشتان خود، به عنوان حروف، بر کف دست هلن با او ارتباط برقرار می‌کرد و از این راه برای آموزش کلمات به او استفاده می‌نمود. در عرض چند ماه کلر فرا گرفت که چگونه اشیایی را که لمس می‌کند، به آن حروف ربط دهد و آنها را هجی کند. او همچنین، موفق شد تا به وسیله لمس کارتهایی که حروف برجسته بر آنها نوشته شده بود، جمله‌هایی را بخواند و با کنار هم چیدن حروف در یک لوح، خود جمله بسازد. بین سالهای ۱۸۸۸ و ۱۸۹۰، کلر زمستانها را در موسسه پرکینز، برای آموزش خط بریل گذراند، سپس زیر نظر «سارا فولر» در بوستون، برای آموختن صحبت کردن، دوره‌ای آموزشی و تدریجی را آغاز کرد. او همچنین لب‌خوانی از طریق لمس دهان و گلوی شخص صحبت کننده را فرا گرفت.

هلن حتی وقتی که دخترک کوچکی بود بسیار مشتاق ورود به دانشگاه بود. در سن ۱۴ سالگی، وی در یک مدرسه ناشنوایان در نیویورک ثبت نام کرد و در ۱۶ سالگی به «مدرسه کمبریج بانوان جوان» در ماساچوست راه یافت. کلر در سال ۱۹۰۰ توسط کالج رادکلیف پذیرفته شد و ۴ سال پس از آن، به کمک آنی سالیوان معلم خود، که سخنرانی‌ها را در کف دست او می‌نوشت، از آنجا فارغ التحصیل شد. در این مدت او توانست با فشار دادن انگشت بر گلوی آنی و تقلید ارتعاشات صوتی او صحبت کردن را بیاموزد. بنابراین او اولین فرد نابینا- ناشنوایی بود که از دانشگاه و در رشته فیزیک فارغ التحصیل شد.

هلن کلر عضو حزب سوسیالیست آمریکا بود و در چندین انتخابات پیاپی از نامزدی یوجین دبس، چهرهٔ معروف کمونیست و سوسیالیست، حمایت می‌کرد. او در زمینهٔ حقوق زنان نیز فعال بود و از کنترل بارداری و حق رای برای زنان حمایت می‌کرد. او در ضمن عضو اتحادیهٔ کارگری چپ "کارگران صنعتی جهان" بود و در مطلبی به نام "چرا به کارگران صنعتی جهان پیوستم" توضیح می‌دهد که چطور تحت تأثیر اعتصاب لارنس به عضویت این اتحادیه در آمده.

هلن کلر  معلمی که ناشنوا - نابینا بود

                               

داستان زندگي هلن کلر، داستان زندگي کودکي است که در سن 18 ماهگي ناگهان ارتباطش با دنياي بيرون قطع شد. اما او چنان محکم و آرام در برابر ناملايمات پيش رفت که توانست نبرد موفقيت آميزي برا? ورود دوباره خود به همان دنيا را داشته باشد.

کودکي را کم کم سپري نمود و به بانويي بسيار باهوش و حساس تبديل شد که قادر به نوشتن و صحبت کردن بود و به طور خستگي ناپذيري براي بهبود حال ديگران تلاش مي نمود.

هلن، در 27 ژوئن 1880 در "توسکامبيا آلاباما" متولد شد. زندگي واقعي او در يک روز ماه مارس سال 1887 وقتي که تقريباً 7 ساله بود، شروع شد........

کلمات کلیدی : هلن کلر - داستان زندگی هلن کلر - زندگینامه هلن کلر - وصف هلن کلر - همه چیز درباره هلن کلر - اشعار هلن کلر - معلمی به نام هلن کلر - نا بینا نا شنوا هلن کلر - عکس - عکس هلن کلر - عکس از هلن کلر

ادامه نوشته

هلن کلر در وصف معلم خود

      هلن کلر در وصف و گراميداشت ياد معلم خود چنين سروده است :

ONCE I KNEW THE DEPTH WHERE NO HOPE

WAS AND DARKNESS LAY ON FACE OF ALL THINGS.

THEN LOVE CAME AND SET MY SOUL FREE.

ONCE I FRETTED AND BEAT MYSELF AGAINST

THE WALL THAT SHUT ME IN. MY LIFE WAS WITHOUT

A PAST OR FUTURE, AND DEATH A CONSUMMATION

DEVOUTLY TO BE WISHED,

BUT A LITTLE WORD FROM THE FINGERS OF ANOTHER FELL

INTO MY HANDS THAT CLUTCHED AT EMPTINESS,

AND MY HEART LEAPED UP WITH THE RAPTURE OF LIVING.

I DO NOT KNOW THE MEANING OF DARKNESS,

BUT I HAVE LEARNED THE OVERCOMING OF IT.

به عمق نوميدي رسيده بودم و تاريکي چتر خود

بر همه چيز کشيده بود که عشق از راه رسيد و

روح مرا رهايي بخشيد.

فرسوده بودم و خود را به ديوار زندانم مي کوبيدم.

حياتم تهي از گذشته و عاري از آينده بود و مرگ

موهبتي بود که مشتاقانه خواهانش بودم.

اما کلامي کوچک از انگشتان ديگري ريسماني شد

در دستانم، به آن ورطه پوچي پيوند خورد و قلبم با شور زندگي شعله ور شد.

معناي تاريکي را نمي دانم، اما آموختم که چگونه بر آن غلبه کنم

کلمات کلیدی : هلن کلر - داستان زندگی هلن کلر - زندگینامه هلن کلر - وصف هلن کلر - همه چیز درباره هلن کلر - اشعار هلن کلر - معلمی به نام هلن کلر - نا بینا نا شنوا هلن کلر - شعر زیبا - شعر در وصف معلم - شعر انگلیسی در وصف معلم - معلم و شعر - ابیاتی درباره معلم - شعر درباره معلم

آواز بی صدا

شعر خیلی قشنگیه.بخونی ضرر نمیکنی

                              

ناشنوایی ما

 سرودة :  Dianne Richards

 ما نمی‌توانیم هیچ صدایی را بشنویم

زیرا ناشنوا هستیم

 نمی‌توانیم صدا ها را بشنویم‏

 فقط می‌بینیم که دهان‌ها حرکت می‌کنند

 صدای خود را نمی‌توانیم بشنویم

آن را فقط در گلوی خود احساس می‌کنیم

صدای خنده را نمی‌توانیم بشنویم

آن را فقط در صورت دیگران می‌بینیم.

ادامه نوشته

آموزش خانواده

 

(((((خلاصه ارائه کار یک مشاور در یک جلسه مشاوره خانواده(کارورزی دوره کارشناسی خودمه)))))

 

بسمه تعالی

جلسه اموزش خانواده در تاریخ  24/1/1389 در مدرسه امام خمینی شهرستان اردبیل تشکیل شد

موضوع: روش های صحیح مطاله

مسئول جلسه : عزیزی

 

کلمات کلیدی : آموزش خانواده - گزارش آموزش خانواده - نمونه ای از جلسه مشاوره - جلسه مشاوره - کارورزی - کارورزی و ارئه گزارش - واحد مشاوره - واحد آموزش خانواده - آموزش والدین- گزارش آموزش والدین- نمونه ای از جلسه والدین- جلسه والدین-  واحد مشاوره - واحد آموزش والدین

ادامه نوشته

از مهمون تا تفکر

سلام.دنیای جالبه.جالبش به اینه که هر روز امکان داره با یه نفر آشنا بشی.
توی یکی از کارتون ها یکی از پری های روی زمین یه حرف جالب زد.
وقتی مهمون پری اومد توی خونش دید میز برای چند نفر چیده شده اند.مهمون گفت منتظر کسی هستی؟گفت همیشه منتظر دوستایی هسنم که نمیشناسمشون
نمیدونم چرا اینو گفتم. شاید توی این دنیای مجازی همیشه دنبال افرادی هستم که نمیشناسموشون.

                                                                   

به این فکر نمیکنم که شاید دوستام دارن از من سوء استفاده میکنن.به این فکر میکنم که دوستام دارن بهم کمک میکنن.یاد گرفتم همیشه مثبت فکر کنم.شاید از این تفکرمم صدمه دیدم.اما باز این فکر خودم می بالم.

صحبت از فکر کردن شد.یه نصیحت:هر حرفی میشنوی روش فک کن.شاید حقیقت اونی نیست که همه میگن.توی  دنیای ما هزاران مفهوم هستند که بدون فکر دربارش توی ذهن مردم قبولونده شدن.حرفام سیاسی نیستن.من دارم کلی حرف میزنم.ذهن آدمی دارای یه پیچیدگی هاییه که به هر چیزی فکر کنه ، درباره اون موضوع به حقایقی دست پیدا کنه.

یاده استادمون به خیر.میگفت : خدایی که قابل اثبات با عقل نباشه ، پشیزی نمی ارزه.

پس بیاییم به افکارمون روح تازه بدیم.همه تفکرات رو بریزیم بیرون و خاک های اون رو پاک کنیم.یکی یکی بهشون نگاه کنیم تا بفهمیم کدوم یکی از اونها با واقعیت مطابقت دارن.

مطلبم یکم گیج کننده بود میدونم.ممنون که وقتتونو براش گذاشتین

نا شنوایی کودکان

در صورت تمایل برای داشتن این مقاله در قسمت نظرات آن را عنوان کرده، ایمیل خود را نوشته تا برایتان ارسال شود

                      کودکان ناشنوا                        

ناراحتي شنوايي در کودکان ، باعث مشکلات روحي ، عاطفي و آموزشي آنان مي شود . به علاوه حرف زدن کودک نيز با مشکل روبه رو مي شود . به همين دليل ، بيشتر کساني که ناشنوا هستند ،‌ناگويا هم مي شوند .

اگر دليل هايي را که ناشنوايي را به وجود مي آورند بشناسيد ، بهتر مي توانيد از آن پيشگيري کنيد . اما اگر خداي نکرده ، ناشنوايي به وجود آمد ، بايد هر چه زودتر درمان شود . به اين ترتيب از ناراحتي هايي که از تشخيص دير ناشنوايي به وجود مي آيند ، جلوگيري مي شود . اين ناراحتي ها عبارتند از : ناراحتي هاي گفتاري و رواني .

* انواع و علل ناشنوايي و پيشگيري از آن
الف ) ناشنوايي هاي ارثي :
بيشتر اين ناشنوايي ها در اثر ازدواج فاميلي به وجود مي آيند . ممکن است يک فاميل آمادگي دچار شدن به ناشنوايي را به طور پنهان داشته باشد . اگر افراد اين فاميل با هم ازدواج کنند ، اين آمادگي پنهان در عده اي از فرزندان آنها آشکار مي شود . در نتيجه آنها به ناشنوايي دچار مي شوند . پس بهتر است که ازدواج فاميلي به خصوص ميان خانواده هايي که سابقه ناشنوايي ارثي دارند ،‌ انجام نشود . همچنين خوب است که پيش از ازداج با پزشک متخصص ، مشورت شود ..................
کلمات کلیدی : ناشنوايي - ناشنوايي - ناشنوايي - علل ناشنوايي - همه چیز درباره ناشنوايي - ناشنوايي و کودکان - ناشنوايي و مادران  - پیشگیری از ناشنوايي - درمان ناشنوايي - ناشنوايي کودکان - ناشنوايي مادرزادی - ناشنوايي در دوران بارداری - ناشنوايي غیر مادرزادی - بیماری گوش - بیمار های گوش - گوش و بیماری های آن - نشانه های بیماری گوش

ادامه نوشته

شگفتی های جهان

خیلی دنبال ای آیا میدانستید ها گشتم بالاخره یه چند تایی پیدا کردم.یه نگا بهش بکنین.ضرر نداره

                                                   

-آيا ميدانستيد بزرگترين عامل چربي خون کشيدن سيگار ميباشد
-آيا ميدانستيد برج ايفل 1792 پله دارد
-آيا ميدانستيد که افزايش ميزان فسفر در خون ميتواند باعث جدا شدن کلسيم از استخوان ها شود که در نهايت باعث ضعيف شدن استخوانها و شکسته شدن آنها ميشود
-آيا ميدانستيد که دو کشور چين و آمريکا بيشترين توليد کننده سيــــر ميباشند
-آيا ميدانستيد که مطالعات جديد نشان ميدهد مصرف همزمان ويتامين هاي «ای و سي» ممكن است در كاهش ابتلا افراد به بيماري آلزايمر موثر باشد ........
      ادامه اش رو هم بخونین

کلمات کلیدی : آیا میدانستید - دانستنی ها - عجایب  - عجایب   دنیا - عجایب   خواندنی - مطالب - مطالب عجیب - مطالب خواندنی - مطالب جالب - مطالب بدیع - رکود های جهان - مطالب عجیب

ادامه نوشته

مقاله ای درباره خودپنداره

در صورت تمایل برای دریافت این مقاله ایمیل خود را در قسمت نظرات درج کنید

                                           خودپنداره

هر فرد در ذهن خود، تصويرى از خويشتن دارد; به عبارت ديگر، ارزشيابى كلى فرد از شخصيت خويش را «خودپنداره» يا «خودانگاره» مى نامند. اين ارزشيابى ناشى از ارزشيابى هاى ذهنى است كه معمولا از ويژگى هاى رفتارى خود به عمل مى آوريم. در نتيجه، خودپندارى ممكن است مثبت يا منفى باشد.

 تعريف «خودپنداره»
هر فرد در ذهن خود، تصويرى از خويشتن دارد; به عبارت ديگر، ارزشيابى كلى فرد از شخصيت خويش را «خودپنداره» يا «خودانگاره» مى نامند. اين ارزشيابى ناشى از ارزشيابى هاى ذهنى است كه معمولا از ويژگى هاى رفتارى خود به عمل مى آوريم. در نتيجه، خودپندارى ممكن است مثبت يا منفى باشد.1
مفهوم «خود» به صورت سازمانى ديناميك، نخستين بار به وسيله لكى (Leckey) مطرح شد.به نظر او، رفتار آدمى تظاهر و انگيزه اى است كه هدف آن ثبات خود در اوضاع ناپايدار مى باشد.
به طور خلاصه، مى توان گفت: خودپندارى، چارچوبى شناختى است كه به واسطه آن به سازمان بندى آنچه درباره خويش مى دانيم، مى پردازيم و اطلاعاتى را كه به خود مربوط مى شوند، بر پايه آن پردازش مى كنيم. اين قبيل «طرحواره خود»2 در برگيرنده مؤلّفه هاى خاص نيز مى باشد كه در نقش گرايش هاى شخصيت عمل مى كند. سه مورد از اين مؤلّفه ها عبارتند از:
تفاوت هاى فردى در شيوه ارزشيابى خود، باور كردن خود براى تلاش در جهت دست يابى به اهداف مطلوب، و علاقه نشان دادن به ميزان اثر گذاشتن بر روى ديگران از طريق رفتارهاى خود.3
......

کلمات کلیدی : مقاله - کمقاله در مورد خود پنداره - خودپنداره - تصوير از خويشتن - مفهوم خود - تعريف خودپنداره -  ۴ بعد  شخصیت - خصوصیات خود - روان شناسی خود - شکل گیری خود - مقاله  روان شناسی - مقاله جامع - دانلود مقاله - مقاله های دانشگاهی - مقاله های رشته مشاوره - مقاله های رشته روان شناسی

ادامه نوشته

سخن و حرف های آموزنده بزرگان دنیا

54 سخن زیبا                                  

۱- آرزو دارم روزی این حقیقت به واقعیت مبدل شود که همه‌ی انسان‌ها برابرند. (مارتین لوتر‌کینگ)

۲- بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی. (رودی)

۳- قطعاً خاک و کود لازم است تا گل سرخ بروید. اما گل سرخ نه خاک است و نه کود (پونگ)

 ۴- بر روی زمین چیزی بزرگتر از انسان نیست و درانسان چیزی بزرگتر از فکر او. (همیلتون)

۵- عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند. (دیزرائیلی)

۶- چیزی ساده تر از بزرگی نیست آری ساده بودن همانا بزرگ بودن است. (امرسون)

۷- به نتیجه رسیدن امور مهم ، اغلب به انجام یافتن یا نیافتن امری به ظاهر کوچک بستگی دارد. (چاردینی)

.......

کلمات کلیدی : سخن بزرگان - سخن فلسفی - سخن زیبا - سخن معنی دار - سخنان جالب  - اس ام اس - اس ام اس زیبا - اس ام اس فلسفی - اس ام اس معنی دار - اسم ام اس جالب - sms جالب - sms فلسفی - sms زیبا - sms معنی دار - sms

ادامه نوشته

اقدام پژوهی

هنگامی که در دانشگاه رشت مشغول تحصیل بودم برای انجام اقدام پژوهی ُ نیاز شدید به نمونه های اقدام پژوهی بودم

و متاسفانه در دنیای اینترنت ُ نمونه اقدام پژوهی بسیار کم است.بر آن شدم تا چند نمونه از اقدام  پژوهی انجام شده و آماده را برای شما آپلود کنم.تمام مقاله ها در فرمت word 2007 میباشد.

چنانچه فایلی دانلود نشد.سریعا اطلاع دهید تا لینک آن را تصحیح کنم

 

 

  چگونه توانستم با بهره گیري از فناوري آموزشی (فیلم وتصویر) ادبیات فارسی را به صورت فعال ندریس کنم

 

     چگونه توانستم یادگیري جدول ضرب را با کارت بهبود بخشم

 

  چگونه توانستم بااجراي طرح نغمه هاي آسماني فرهنگ و آموزش قرآن رادرآموزشگاه هاي منطقه  گسترش دهم

 

  چگونه توانستم با آموزش عینی و عملی پیشرفت تحصیلی فراگیران را در درس علوم پایه اول ابتدایی بهبود بخشم

 

  چگونه توانستم با استفاده از دانش آموزان ماهر بعنوان معلم یار آموزش ریاضی را کیفیت ببخشم

 

  چگونه توانستم پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس اول راهنمائی را در درس ریاضی بهبود بخشم؟

 

  چگونه توانستم با ارائه راهکار مناسب ،دانش آموزان را درنگارش انشا تقویت نمایم

 

  چگونه توانستم یادگیري جدول ضرب را با کارت بهبود بخشم

 

   چگونه توانستم آموزش تعلیمات اجتماعی را با استفاده از روش تدریس کاربردي عملی، بهبود بخشم.

کلمات کلیدی : اقدام پژوهی  - دانلود اقدام پژوهی  -نمونه  اقدام پژوهی   - اقدام پژوهی  در کلاس درس  

 

روانشناسي زن و مرد

روانشناسي زن و مرد

                                         

يكي از مسائل في مابين زنها و مردها شمارش كارها و سرويس هايست كه به هم مي دهند. متاسفانه با وجود كاملا اشتباه بودن اين مسئله در ضمير هر فرد بطور دقيق و كامل محاسبه مي گردد. اصلي ترين و مهمترين تفاوت اصلي زنها و مردها در اين مورد نحوه محاسبه اين سرويس هاست.

مردها هميشه موارد را كيفيتي بررسي مي كنند و زنها كميتي. مثلا مردي را در نظر بگيريد كه براي همسرش در روز تولد كادوي بزرگي خريده باشد. مرد تمام اين سرويس را بطور مثال ۵۰ امتياز براي خود در نظر مي گيرد در نتيجه عملكرد روزانه خود را در سطح بالايي ديده و ديگر نيازي به فعاليت و به اصطلاح كسب امتياز احساس نمي كند. او حس مي كند كه اكنون ذخيره خوبي دارد و در نتيجه روي مبل پهن شده و اين لنگش را روي آن يكي مي اندازد و با لبخندي مليح كه سرشار از پيروزي است منتظر مي نشيند تا جمع امتيازات زن هم ۵۰ امتياز شود.

اما در بين زنها به گونه ديگريست. زن براي مرد به خاطر اين توجهش تنها يك امتياز منظور كرده است. زنها هميشه به تعداد كار دارند و نه چيز ديگر. به عبارت ديگر او شمارشي امتياز مي دهد. براي زنها تبريك، خريد گل، خريد كتاب،... همه و همه تنها يك امتياز دارد. از اين سو زن انتظار دارد كه مرد باز هم فعاليت كند ولي مسلماً اين مسئله را نمي بيند. چون مرد براي خود ۵۰ امتياز ثبت كرده و ديگر تكان نمي خورد تا همسرش هم به عدد ۵۰ برسد.

نكته ديگر زن براي تمامي فعاليت هاي روزمره خود امتياز محسوب مي كند ولي باز از طرف مرد تلاشي نمي بيند. اين بخاطر اين مسئله است كه مرد بعد از مدتي معمولاً بعضي از كارهاي تكراري را مثل غذا پختن، نظافت و كارهاي از اين دسته را از ليست امتيازات خود خارج مي كند و اين در حاليست كه يك زن خانه دار در اين مورد ۵۰٪ امتيازات خود را بدست مي آورد. زنها در ابتداي زندگي به شدت و مثل يك شمع كه از دو سو در حال سوختن است شروع به سرويس دهي و فعاليت مي كنند. ولي به مرور آقايان عزيز يكي يكي كارهاي تكراري را با يك لبخند مليح ديگر از فهرست خود خارج كرده و از كلمه رومانتيك وظيفه استفاده مي كنند.

زنها كم كم دچار يك سردي روحي مي شوند چون خود را داراي امتيازات بالا و در حال فعاليت مي بينند ولي آقايان را در حالي كه فعاليت هاي كمی انجام مي دهند.

mehrbaran49.blogfa.com  منبع:مهرعلي گراوند  مدیر وبلاگ

کلمات کلیدی : روان شناسی - روان شناسی زن و مرد - روان شناسی زن - روان شناسی مرد - تفاوت زن و مرد - خصوصیات مردان - خصوصیات زنان - برتری زنان به مردان - برتری مردان به زنان

موانع موفقیت

                                    

این موانع می تواند ما را از مسیر موفقیت دور کند:

1) پشت گوش‌ اندازی

افرادی که علامت مزمن این "بـیـمـاری" در آنها دیده میشود، مایلند با این جملات توجیه کننده که " تمام کردنش کاری نخواهد داشت" و یا "نگران نباش، وقت برای انجام دادنش بسیار است"، کارها و وظایف‌شان را برای همیشه از سر خود باز کرده و به تعویق بیندازند.

اگر کاری در حد و اندازه قابلیت‌هایتان به شما روی آورد ولی به دلیل عذر و بهانه‌های ذکر شـده از انجام آن ممانعت بعمل آوردید، قطعا" پشت گوش اندازی مشکل اصـلی بـوده و باید مرتفع گردد. احساس می‌کنید که زمان در اختیار شما اسـت، اما هنگامی کـه وقـت موعود نزدیک می‌شود، برای اتمام کار بسرعت هجوم می‌آورید و نتیجه آن خواهد شد که آن طور که در ابتدا مد نظرتان بود از انجام عمل مورد نظر باز خواهید ماند.

2).......

کلمات کلیدی : مانع موفقیت - مانع پیشرفت - مانع  ترقی - موانع موفقیت - موانع پیشرفت - موانع ترقی - موانع موفقیت انسان - دور شدن از موفقیت

ادامه نوشته

عشق لیلی و عشق خدا

 

                                

روزي شخصي در حال نماز خواندن در راهي بود و مجنون بدون اين که متوجه شود از بين سجاده اش عبور کرد. مرد نمازش را قطع کرد و داد زد: هي!!! چرا بين من و خدايم فاصله انداختي؟

مجنون به خود آمد و گفت: من که عاشق ليلي هستم تو را نديدم، تو که عاشق خداي ليلي هستي چگونه مرا ديدي؟

 

عشق مادر و فرزندي

 

 

مادر خسته از خريد برگشت و به زحمت زنبيل سنگين را داخل خانه کشيد. پسرش دم در آشپزخانه منتظر او بود و مي خواست کار بدي را که تامي کوچولو انجام داده، به مادرش بگويد. وقتي مادرش را ديد به او گفت: «مامان! مامان ! وقتي من داشتم تو حياط بازي مي کردم و بابا داشت با تلفن صحبت مي کرد تامي با يه ماژيک روي ديوار اطاقي را که شما تازه رنگش کرده ايد، خط خطي کرد!»

مادر آهي کشيد و فرياد زد: «حالا تامي کجاست؟» و رفت به اطاق تامي کوچولو.

تامي از ترس زير تخت خوابش قايم شده بود، وقتي مادر او را پيدا کرد، سر او داد کشيد: «تو پسر خيلي بدي هستي» و بعد تمام ماژيکهايش را شکست و ريخت توي سطل آشغال.

تامي از غصه گريه کرد. ده دقيقه بعد وقتي مادر وارد اطاق پذيرايي شد، قلبش گرفت و اشک از چشمانش سرازير شد. تامي روي ديوار با ماژيک قرمز يک قلب بزرگ کشيده بود و درون قلب نوشته بود: مادر دوستت دارم!

مادر درحالي که اشک مي ريخت به آشپزخانه برگشت و يک تابلوي خالي با خود آورد و آن را دور قلب آويزان کرد. بعد از آن، مادر هر روز به آن اطاق مي رفت و با مهرباني به تابلو  نگاه مي کرد!

روانشناسي و تربيت كودكان از نگاه پيامبر اسلام(ص)

درباره تربيت، تغذيه، رشد، عادت ها و رفتارهاي كودك نظريات متفاوت و متناقض بسياري ميان پژوهشگران وجود دارد كه به واقع آدمي گاه در انتخاب نظريه درست ميان آنان سرگردان مي شود.

انبوه نتايج علمي كه جامعه امروز بدان دست يافته است در سايه آزمايش هاي ساليان متمادي، استفاده از فن آوري و استمداد از تجربيات گذشتگان است؛ با اين حال پيوسته طرح ها و نظريات جديدي به دست مي آيد كه گاه به طور كامل، ناقض نظريات گذشته است. اما در صدها سال پيش كه هيچ يك از اين زمينه ها و امكانات پژوهشي وجود نداشته است، از سوي حضرت محمد امين(ص) نسبت به كودكان، گفتارها و رفتارهايي مشاهده شده است كه امروزيان در ژرفاي آن درمانده اند و فهم عميقي از آن به دست نياورده اند. معجزه حضرت محمد امين(ص) تنها آيات قرآن نبود. گفتار و رفتارش، همه معجزه بود. چه آن كه معجزه پديده اي است كه بشر از ارائه نمونه آن ناتوان باشد......

کلمات کلیدی : روان شناسی  از دید اسلام - روان شناسی از نگاه اسلام - روان شناسی ازدید پیروان دینی - روان شناسی از دید مسلمانان - روان شناسی و اسلام - روان شناسی و پیامبر - روان شناسی و حضرت محمد (ص) - روان شناسی کودک و حضرت محمد (ص) - روان شناسی کودک و پیامبر اسلام - روان شناسی کودک از دید اسلام - روان شناسی کودک و تربیت از دید اسلام - روان شناسی کودک و تربیت از نگاه اسلام

ادامه نوشته