مقاله ی انگلیسی درباره ی BIS BAS

Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder symptoms in adults: Relationship to Gray’s Behavioral Approach System

*******Diverse pathways to deficient self-regulation: Implications for disinhibitory psychopathology in children 

Revised reinforcement sensitivity theory and laboratory assessment of BIS and BAS in children

Gray's Reinforcement Sensitivity Theory as a framework for research on personality–psychopathology associations

Behavioural Inhibition System (BIS) sensitivity differentiates EEG theta responses during goal conflict in a continuous monitoring task

The relation of cortical activity and BIS/BAS on the trait level

The role of personality in the co-occurrence of emotional and conduct problems in adolescents: a confirmation of Corr's “joint subsystems” hypothesis

Anxiety, Inhibition, and Conduct Disorder in Children: II. Relation to Salivary Cortisol

The impact of reinforcement contingencies on AD/HD: A review and theoretical appraisal

Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder symptoms: Associations with Gray’s and Tellegen’s models of personality

The impact of reinforcement contingencies on AD/HD: A review and theoretical appraisal

High BAS, but not low BIS, predicts externalizing symptoms in adults

A person-oriented analysis of behavioral inhibition and behavioral activation in children          

ارزش گذاری معلم توسط والدین

۲ تا خاطره براتون میذارم.اولی برای یکی از همکارامه که توی یه مدرسه هستیم و دومی از

خواهرم(اینم وبلاگش:  http://happy-class.blogfa.com  ) با زبان اول شخص

۱- یه روز از یکی از شاگرد هام که خیلی تنبل بود خواستم پدر و مادرشو فردا بیاره.این دانش آموز کم توان ذهنی بود  با این همه خیلی پیشرفت کندی داشت.

فرداش مادر این بچه اومد و من از درس نخوندنش به مادرش گله کردم.

مادرش جواب جالبی داد که من رو ۱ ساعت به عالم خلسه برد.

گفت:من میدونم این دانش آموزان از نظر ذهنی خوب نیستن.منم انتظار ندارم دکتر بشه.نمیخوام مهندس بشه.

 

            یه معلم مثل شما بشه برام کافیه....

               یه معلم مثل شما بشه برام کافیه......

                          یه معلم مثل شما بشه برام کافیه....

                             یه معلم مثل شما بشه برام کافیه.... 

                                      یه معلم مثل شما بشه برام کافیه....

 

خاطره دوم:یه روز که هیچ کدوم از معلمامون نهار نیاورده بودن ، گفتیم چیکار کنیم چیکار نکنیم.؟از دیروز کمی نون بود که خشکیده بود.منم از نون خشک خیلی خوشم میآد.کم کم از این نون من خوردم.دهن همکارام که آب افتاده بود نتونستن جلوی خودشون رو بگیرن و شروع کردن به خوردن این نون خشک.در این حین یکی از والدین سر رسید.اونم از خانومایی که تمام دست و پاشون رو با طلا مخفی میکنن.

ما هم که خوب معلمیم و همش طلا میفروشیم تا خریدن.خلاصه برای اینکه این خانوم رو یکم به حرف بگیریم،گفتیم خانوم بچه ات درس نمیخونه ها...

 خانوم با کمال آرامش گفت.درس میخونه میشه تحصیل کرده مثل شما که دارین نون خشک میخورین.

درس نخونه میشه مثل من .بیا نگاه کن طلا ها رو.....یه فیشت کرد و رفت.صدای تاک تاک پاشنه کفشش هنوزم مثل پتک توی مغزمه

 

 

۳-این خاطره از خانم حبیبی هست که محبت کردن برا ما فرستادن.بخونین خیلی با حاله

وقتی تو روستا بودم فصل هندونه که می شد مردم روستا هندونه هایی روکه فقط واسه دونه هاش می کاشتنو جمع می کردن و له می کردن و دونه هاشو می فروختن(همین دونه هایی که تو بازاره ) ضمنا خوداین هندونه ها خیلی سفید وخیلی شیرین و پرآبه . خلاصه یک روز یکی از بچه ها یک هندونه بزرگ آورد و گفت بابام گفته خانم معلم ها دونه شو نخورن که راضی نیستم فقط خودشو بخورین و دونه هاشو بدین ببرم. ما که خیلی از مزه اون خوشمون اومده بودگفتیم فرداهم برامون بیاره .روزبعد بچه با مامانش اومدو باچندتا هندونه ماهم خوش حال ،از زحمتی که بهش داده بودیم تشکر کردیم که مامانه در جواب گفت : ای خانم جان اینا که قابل شما رو نداره ما که می خوایم بدیم به خَرمون بخوره خوب شما بخورین چه فرقی داره اصل دونه شو که برامون می مونه

,والدین افراد مبتلا به ADHD

Attention deficit and hyperactivity disorder/learning disabilities (ADHD/LD): parental characterization and perception


مقالات مرتبط درباره ی کارکردهای اجرایی لوب فرونتال در کودکانADHD

Performance of Children with ADHD on Tests Sensitive to Frontal Lobe Dysfunction


Modeling ADHD-type arousal with unilateral frontal cortex damage in rats and beneficial effects of play therapy


Reduced right frontal cortical thickness in children, adolescents and adults with ADHD and its correlation to clinical variables: A cross-sectional study


Behavioral performance predicts grey matter reductions in the right inferior frontal gyrus in young adults with combined type ADHD


Atypical Frontal Brain Activation in ADHD: Preschool and Elementary School Boys and Girls


Brain development and ADHD


Neuropsychological test performance of children with ADHD relative to test norms and parent behavioral ratings



مقالات مروبط به اختلالات یادگیری (با توجه به ویژگی های تکانشگری)

مقالات انگلیسی مرتبط با موضوعات تکانشگری ، اختلالات یادگیری

Screening for offenders with an intellectual disability: The validity of the Learning Disability Screening Questionnaire


Assessing fears and related anxieties in children and adolescents with learning disabilities or mild mental retardation