چگونه از کودکانمان حمایت کنیم

روشهايي براي كمك به فرزندان
                    
والدين براي كمك به فرزندان خود بايد:
1- براي فرزندان خود وقت كافي در نظر بگيرند و دقيقاً توضيح دهند كه چرا رفتاري پذيرفتني است در حالي كه رفتاري ديگر چنين نيست و هنگام سرزنش فرزند خود آن رفتار خاص را مورد خطاب قرار دهند نه شخصيت كودك را.
2- بعضي مواقع عدم وجود مهارتي خاص موجب اضطراب مي شود؛ مثلاً كودكاني كه نمي توانند وارد جمع كودكان ديگر شوند به كمك والدين خود نياز دارند كه اين مهارت را به وي بياموزند و بدين ترتيب وحشت از اين كه اساساً ايرادي در وجودش دارد را از وي دور سازند.
3- وقتي كودكي هنگام آموختن درس خود دچار تشويش و نگراني مي شود به او كمك كنيد تا مشكل خود را تشخيص دهد و برطرف سازد.
4- .... برای دیدن متن کامل ، به ادامه مطلب مراجعه کنید...

 

ادامه نوشته

دانلود پیک نوروزی چهارم و دوم  ابتدایی ویژه کم توان ذهنی

برای مشاهده این پیک بر روی عکس یا نوشته کلیک کنید.

                                            

                                         پیک نوروزی چهارم ابتدایی


                                            

             دانلود پیک نوروزی دوم ابتدایی کم توان ذهنی (پیک نوروزی خودمه)

رفتارهای متغیر جوانان

چگونه با رفتار های متغیر نوجوان خود برخورد کنیم؟


        

              

 

والدین در سنینی که فرزندشان به نوجوانی می رسد با مسائل و مشکلاتی رو به رو می شوند که قبلا وجود نداشته. بنابراین باید بدانند چگونه رفتارکنند که آرامش و امنیت هر چه بیشتر برای طرفین حاصل شود . او مرموز شده و هر ساعت به شکلی متفاوت رفتار می کند و بیشتر تمایل دارد با دوستانش باشد تا با خانواده . مدام بحث می کند و پرخاشگر شده. امکان ندارد کاری را که از او می خواهیم بلافاصله انجام دهد. آیا این عبارت برای شما نیز آشناست؟ نوجوان داشتن اینگونه است. او دیگر همان کودکی که با لبخند هر چه می خواستید انجام می داد نیست. نوجوانی سن مرموز شدن - تغییر کردن و تردید است. از طرف دیگر شما نیز نگران هستید که نکند او مشغول کاری شده باشد که عاقبت خوبی ندارد پس فشار خود را بر او افزایش می دید. او نیز که خواهان استقلال بیشتری است واکنش نشان داده و قصد ندارد در محدودیتی که شما ایجاد کرده اید زندانی شود بدین ترتیب کار به بحث و مشاجره و گاها دعوا می کشد. مساله اینجاست که در این میان کسی مقصر نیست .

                         

والدین اکثرا در دهه چهارم یا پنجم زندگی بوده و بسیار محافظه کارانه عمل می کنند و حال آنکه نوجوان بی پروا قصد دارد حرکتی سریع به سوی اهدافش داشته باشد و دسترسی به آرزوهای خود را ممکن و شدنی می بیند. پس اگر دو طرف وضعیت و شرایط را بخوبی درک نکنند نخواهند توانست ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار نمایند. این شرایط برای نوجوان نیز سخت است. باید توجه داشت که مرحله عبور از کودکی به بزرگسالی برای خود نوجوان نیز سخت است. چرا که بسیاری از تغییرات در همین سنین رخ می دهد و نوجوان نیز در مواقعی دچار حالت گیجی ، تردید ، نگرانی و عدم اعتماد به نفس می شود. او از لحاظ روحی نیز دچار بیشترین تغییرات در حالات عاطفی شده و خشم شدید و عشق فراوان را تجربه می کند. از نظر جسمی نوجوان به تکامل رسیده و نیروی جنسی شدیدی دارد به همین دلیل است که اگر در این سنین کسی را برای صحبت و گفتگو در مورد مسائل خود نداشته باشد ممکن است دچار مشکلاتی شود. او از نظر هوش در فعالترین وضعیت ممکن قرار دارد و بخوبی قادر به تجزیه و تحلیل انواع مسائل و دیدگاههاست در این زمان نوجوان شروع به بررسی رفتار ها و نقطه نظرات والدین کرده و با درک تغییرات میان تفکر خود و والدین مناقشات آغاز می شود. از طرفی نوجوان تحت فشار بیشتری نسبت به قبل از طرف محیط پیرامونش قرار می گیرد و نیاز به حمایت والدین در این دوران بیشتر از هر وقت دیگر احساس می شود. برخورد والدین به گزارش مهر والدین وقتی با بحران نوجوانی رو به رو می شوند در بسیاری از موارد سعی می کنند کنترل امور را به دست بگیرند. در این راه ممکن است دیکتاتور و جدی شوند و با نوجوان درگیر شوند تا ثابت کنند قدرت در دست آنان است. برخی دیگر نیز سعی می کنند اصلا به کارهای نوجوان کاری نداشته باشند تا از هر گونه مجادله پرهیز شود و نوجوان خودش راهش را پیدا کند.

برای مشاهده متن کامل ، به ادامه مطلب مراجعه کنید.....

 

 

ادامه نوشته

مهارت های زندگی

آموزش مهارت های زندگی

                                      

هدف: افزایش توانایی های روانی اجتماعی کودکان و نوجوانان به منظور مقابله با مشکلات و کشمکش های زندگی
پژوهش های بی شماری نشان داده اند که بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلالات روانی عاطفی، ریشه های روانی اجتماعی(Psychosocial) دارند.
این پژوهش ها سه عامل مهم را با سوء مصرف مواد مرتبط می دانند[1]:
1. پایین بودن عزت نفس
2. ناتوانی در بیان احساسات
3. فقدان یا کمبود مهارت های ارتباطی
بر اساس پژوهشی که در سال 1987 میلادی بر روی 1684 دانش آموز انجام شد، مشخص گردید که سوء مصرف دارو با «استرس» ارتباط دارد.[2]
و پژوهش دیگری در سال 1988 نشان داد که اعتیاد به مواد مخدر در مراحل ابتدایی، با ناتوانی در برقراری ارتباط با والدین و همسالان رابطه دارد.[3]
بسیاری از پژوهش های علمی حاکی از آنند که پایین بودن عزت نفس با موارد زیر ارتباط دارد:
- سوء مصرف الکل و مواد
- بزهکاری
- بی بند و باری جنسی
- افکار مربوط به خودکشی
«توانایی های روانی – اجتماعی»
توانایی های روانی اجتماعی (Psychosocial Competence) عبارت است از:
آن گروه توانایی هایی که فرد را برای مقابله ی مؤثر و پرداختن به کشمکش ها و موقعیت های زندگی یاری می بخشد.
مستقیم ترین روش افزایش توانایی های روانی اجتماعی افراد، «آموزش مهارت های زندگی» است.
«تعریف مهارت های زندگی»
اصطلاح مهارت های زندگی در معانی مختلفی به کار رفته است، مانند:
1. مهارت های مربوط به امرار معاش
(چگونه فردی مشغول کار شود، شغل خود را حفظ نماید و ارتقاء یابد)
2. مهارت های مراقبت از خود
(مصرف غذاهای سالم، درست مسواک زدن، رعایت بهداشت و...)
3. مهارت های مقابله ی منطقی با موقعیت های پرخطر زندگی
(مانند توانایی نه گفتن در مقابل فشار جمع جهت استفاده از مواد مخدر و...)
موریس.ای.الیاس از دانشگاه راجرز آمریکا و مؤلف کتاب «تصمیم گیری اجتماعی و رشد مهارت های زندگی» چنین می گوید:
«مهارت های زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و مؤثر، انجام مسئولیت های اجتماعی، انجام تصمیم گیری های صحیح، حل تعارض ها و کشمکش ها بدون توسل به اعمالی که به خود و یا دیگران صدمه می زند».
                         
برنامه ی مهارت های زندگی بر این اصل استوارند که:
«کودکان و نوجوانان حق دارند توانمند شوند و نیاز دارند که بتوانند از خودشان و علایقشان در برابر موقعیت های سخت زندگی دفاع کنند.
مهارت های اصلی (ده گانه):
ادامه نوشته

حذف برخی پیوند ها

سلام.دیروز یه نگاه به لینکستانا انداختم.به همشون.تک تک به وبلاگشون سر زدم.بعضی ها فیل شده بودند.بعضی ها حذف وبلاگ کرده بودن.بعضی ها هم محبت کرده و منو حذف کرده بودن.وقتی به هر وبلاگ نگاه میکردم بعضیها که با ما قهر کرده بودن رو ما ۱ دونه ۱دونه حذف میکردم اما خواستم با هم سیو کنم.اما یادم نبود بلاگفا بعد از مدتی پنجره باز بی فعالیت رو میبنده.اقا زدیم سیو کنه، نکرد.فک کنم ۱ ساعت وقت گذاشتم.اما خوب نشد.بعد دیگه حوصلم سر رفت و اونایی که یادم بود رو شانسی حذف کردم.اما خوب نامردی بود دیگه.بعد پشیمون شدم که نکنه یهو اشتباهی پاک کنم.این شد که گفتم یه پست بذارم تا اونایی که لینکم کردن اما لینکشون حذف شدن بگن تا دوباره لینکشون کنم.پیشاپیش از همه عزیزان معذرت میخوام.به خاطر غلط های  املایی هم سرزنشم نکنید.لپ تاپم فارسی نداره

آزادی و حقوق در تربیت و آموزش

آزادی و کنترل در تدریس و مدرسه

            

آزادي حقي است كه، هرانساني بايدازآن برخوردارباشد.اين حق دردوره هاي مختلف شخصيتي وزيستي صورتهاي گوناگون دارد.البته ميدان اختياروآزادي هرفردي متغيرهاي گوناگوني دارد: همچون سن،جنس،نژاد،ثروت و....


ولي حدودآزادي فرزندان درتعليم بايدبه گونه اي ديگرتعيين شود.به اين معنا كه انسان براساس يك سلسله معيارهايي كه تعيين كننده ي ميزان اختياروآزادي اودردوره هاي مختلف رشد است؛مي تواندازآزادي بهره مندشود.واين درحقيقت صورتهاي گوناگون آزادي داده شده به اوست.پس حدود،آزادي عمل يك كودك را،شرايط وويژگيهاي شخصيتي ومحيطي اوتعيين مي كند. فرددراوايل تولدبه علت محدوديت شناختي،حركتي ورفتاري خودقادرنيست يك پرتگاه را ازيك سطح همواربه خوبي تميزدهد.يادرصورت مواجه شدن باسقوط،خودرانجات دهد،ياقسمت شكسته ي يك شيشه را،به عنوان جزئي خطرناك آن پديده درنظرداشته باشد،يادريابدو بدانند كه آب بازي باآب مرگ آفرين چه تفاوتي دارند؟
پس شرايط وويژگيهاي سني اين كودك به ما اجازه نمي دهدكه اورابا توجه به حق آزادي اش درمواجهه باخطررهاكنيم وحيات اورابه مخاطره بيندازيم.ولي درعين حال به اين معنا هم نيست كه دركليه جوانب، حقوق اورادرنظرنگيريم.

                     
بنابراين ملاك هايي وجوددارندكه مارا قادرمي سازندآزادي يك كودك تيزهوش رابيشترازيك كودك عادي،ويك كودك عادي رابيشتر ازيك كودك عقب افتاده ذهني رعايت كنيم .پس آزادي در بحث هابه آزادي اجتماعي به معناي خاص آن مربوط نمي شود،چراكه آزادي اجتماعي، شرايط حقوقي داردوآزادي تربيتي، شرايط علمي وحقيقي.....    برای مطالعه متن کامل به ادامه مطلب مراجعه کن

ادامه نوشته

رسانه های جمعی و انحرافات اجتماعی

آثار رسانه های گروهی بر انحرافات اجتماعی کلمات کلیدی : عکس های نامناسب و تاثیر آن در کودکان - عکی های اینترنتی و  و تاثیر آن در کودکان - تصاویر نامناسب و تاثیر آن در کودکان - تصاویر مستهجن  و تاثیر آن در کودکان - عکس های نامستهجن  و تاثیر آن در کودکان - اینترنت  و تاثیر آن در کودکان - تلویزیون  و تاثیر آن در کودکان - صحنه های نامناسب  و تاثیر آن در کودکان - صحنه های  نامستهجن  و تاثیر آن در کودکان - تصاویر غیر اخلاقی  و تاثیر آن در کودکان - عکس های غیر اخلاقی و تاثیر آن در کودکان - صحنه های غیر اخلاقی  و تاثیر آن در کودکان - عکس های نامناسب و تاثیر آن در بچه ها - عکی های اینترنتی و  و تاثیر آن در بچه ها- تصاویر نامناسب و تاثیر آن در بچه ها - تصاویر مستهجن  و تاثیر آن در بچه ها - عکس های نامستهجن  و تاثیر آن در بچه ها - اینترنت  و تاثیر آن در بچه ها - تلویزیون  و تاثیر آن در بچه ها - صحنه های نامناسب  و تاثیر آن در بچه ها - صحنه های  نامستهجن  و تاثیر آن در بچه ها - تصاویر غیر اخلاقی  و تاثیر آن در بچه ها - عکس های غیر اخلاقی و تاثیر آن در بچه ها - صحنه های غیر اخلاقی  و تاثیر آن در بچه ها - رسانه های جمعی و انحرافات اجتماعی - تلویزیون و انحرافات اجتماعی - رادیو و تلویزیون و تاثیر آت در  انحرافات اجتماعی - تاثیر رسانه ها بر اجتماع

   
مطلب قبلی در مورد تاثیر عکس های مستهجن و نامناسب در کودکان بود.این مطلب در مورد تاثیر رسانه بر اجتماع هست.توجه کنید:
امروزه شايد اطلاعات و آنچه رسانه‎هاي همگاني در زمينه‎هاي مختلف اجتماعي و سياسي عرضه مي‎دارند از جمله گرانبهاترين موضوع در جوامع انساني باشد .برخي نظريه‎پردازان ارتباطات بر اين اعتقادند كه اهميت اين امر تا به آنجاست كه امروزه اختيار جهان تنها در دست كسي است كه نفوذ قابل ملاحظه‎اي بر رسانه‎ها دارد.از اين رو هر كشور به فراخور و ظرفيت رسانه‎هاي گروهي خود سعي دارد همه چيز را از اين طريق و به شيوه‎ي دلخواه و متناسب با آمال و آرزوهاي خود منعكس و اداره نمايد .در عصري كه فرا ارتباطات ناميده مي‎شود و زندگي روزمره مردم با تمام وجود متأثر از چنين پاراديمي است ، به سختي مي‎توان منكر متغيري چنين قدرتمند در عرصه‎ي زندگي بشر گرديد .

    
بي‎توجهي به اين مهم مي‎تواند جوامع را در معرض ركود و عقب‎ماندگي جدي قرار دهد ، به گونه‎اي كه حتي بسياري از صاحب‎نظران تحولات اجتماعي قائل به تغييرات بسيار جدي و بنيادين در عرصه‎ي زندگي اجتماعي بشر و فرهنگ جوامع در آينده‎اي نه چندان دور مي‎باشند .در اين ميان رسانه‎ها به عنوان يكي از مهمترين نمادهاي اين تحول عظيم در عرصه‎ي زندگي بشر رفته رفته نقش و جايگاهي استراتژيك و پيچيده به خود گرفته و به عنوان عاملي سرنوشت ساز و تعيين كننده در انتخاب انسان امروز مطرح شده‎اند . ...

برای دیدن بقیه مطالب ، به ادامه مطلب مراجعه کنید....

 

ادامه نوشته

تاثير تصاوير نامناسب در اينترنت بر روي کودکان

ﺩﯾﺪﻥ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﯼ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺭﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ

کلمات کلیدی : عکس های نامناسب و تاثیر آن در کودکان - عکی های اینترنتی و  و تاثیر آن در کودکان - تصاویر نامناسب و تاثیر آن در کودکان - تصاویر مستهجن  و تاثیر آن در کودکان - عکس های نامستهجن  و تاثیر آن در کودکان - اینترنت  و تاثیر آن در کودکان - تلویزیون  و تاثیر آن در کودکان - صحنه های نامناسب  و تاثیر آن در کودکان - صحنه های  نامستهجن  و تاثیر آن در کودکان - تصاویر غیر اخلاقی  و تاثیر آن در کودکان - عکس های غیر اخلاقی و تاثیر آن در کودکان - صحنه های غیر اخلاقی  و تاثیر آن در کودکان - عکس های نامناسب و تاثیر آن در بچه ها - عکی های اینترنتی و  و تاثیر آن در بچه ها- تصاویر نامناسب و تاثیر آن در بچه ها - تصاویر مستهجن  و تاثیر آن در بچه ها - عکس های نامستهجن  و تاثیر آن در بچه ها - اینترنت  و تاثیر آن در بچه ها - تلویزیون  و تاثیر آن در بچه ها - صحنه های نامناسب  و تاثیر آن در بچه ها - صحنه های  نامستهجن  و تاثیر آن در بچه ها - تصاویر غیر اخلاقی  و تاثیر آن در بچه ها - عکس های غیر اخلاقی و تاثیر آن در بچه ها - صحنه های غیر اخلاقی  و تاثیر آن در بچه ها

ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﯾﺖ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺣﺎﻭﯼ ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﻣﺴﺘﻬﺠﻦ ﺍﺳﺖ. ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﯾﺖ‌ﻫﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﻗﯿﺢ ﻭ ﺯﻧﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﺗﺎ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ، ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺑﺰﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻟﺒﺎﺱ ﻭ ﮐﺎﻟﺎﻫﺎﯼ ﻟﻮﮐﺲ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺑﻮﺩ، ﺍﯾﻦ ﺳﺎﯾﺖ‌ﻫﺎ ﭘﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﺗﺮ ﻧﻬﺎﺩﻩ ﻭ ﺻﺤﻨﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺁﺷﮑﺎﺭ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ.



ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺩﻗﯿﻖ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ‌ﺍﯼ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﻝ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺑﻪ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﺁﺳﯿﺐ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻫﺎﯼ ﻏﺮﺑﯽ ﮐﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﺍﺯ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﮐﻢ ﺗﺮﯼ ﺍﺯ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺎ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺗﮑﺎﭘﻮ ﻭﺍﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ .ﺗﺎ ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺭﻭﺍﻥ ﺷﻨﺎﺳﺎﻥ ﻭ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﭘﺮﺩﺍﺯﺍﻧﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﭘﯽ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺭﺍﻫﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺼﻮﻧﯿﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﺯ ﺧﻄﺮﺍﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺩﻫﮑﺪﻩ ﯼ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ........ ﺑﻘﯿﻪ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﻄﻠﺐ....

 

ادامه نوشته

روانشناسی حواس پنجگانه

روانشناسی احساس کلمات کلیدی : روان شناسی بینایی - روان شناسی شنوایی - روان شناسی بویایی - روان شناسی چشایی - روان شناسی احساس پوستی - روان شناسی تعادل - روان شناسی حواس انسان - روان شناسی و ادراکات انسان 

                 
مقدمه
تمام اطلاعاتی که ما از جهان پیرامون خود داریم از طریق حواس ما بدست می‌آید. حواس ، ما را از خطرات احتمالی آگاه می‌سازد و اطلاعات لازم را برای تفسیر رویدادها و پیش بینی آینده در اختیار می‌گذارد. همچنین از راه حواس است که لذت و درد را احساس می‌کنیم، رنگها را تشخیص می‌دهیم.

همه این اطلاعات به ما کمک می‌کنند تا فرآیندهای پیچیده‌تری چون ادراک و شناخت را داشته باشیم. در واقع بدون حواس این فرآیندها نیز اتفاق نخواهد افتاد و ما نخواهیم توانست تواناییهای دیگر ذهنی خود را بکار بگیریم.


با توجه به علاقه‌ای که روانشناسان به بررسی اینگونه فرآیندهای پیچیده و درک آنها دارند در مرحله اول لازم به نظر می‌رسد که از گامهای اولیه آغازین این فرآیندها اطلاعات کامل داشته باشند. از اینجاست که به بررسی چگونگی احساسات انسان می‌پردازند. روانشناسان احساس تلاش می‌کنند از راه پروژهش کاربردی در زمینه فرآیندهای حسی سعی دارند توانایی تمییز و تفسیر محرکهای حسی را در آدمیان تعیین ‌کنند تا این توناییها بر الزامات تکالیف گوناگون منطبق شود.

ادامه نوشته

چگونه یک مدرسه شاد داشته باشیم ( مدرسه شاد )

کلمات کلیدی : کلاس شاد - مدرسه شاد - درس شاد - تدریس شاد - معلم شاد - کتاب شاد - مدرسه شاداب - معلم شاداب - کلاس شاداب - دانش آموز شاداب - دانش اموز شاد - کودک شاد - کودک شاداب

جامعه ی فردا را فرزندان امروز ما اداره خواهند کرد.اگر خوب تعلیم بیابند و خدایی تربیت شوند جامعه نیز شاداب ومنظم و خوشبخت و سالم خواهدبود.درغیر این صورت هیچ امیدی نمی توانیم داشته باشیم .با این حال شکی نیست که در امر به سازی میهن اسلامی مان باید پیش از هرچیز و بیش از همه چیز به مسئله آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اهمیت بدهیم.

● عوامل موثر در تعلیم و تربیت:

۱) خانواده:

از پدران و مادران انتظار میرود که به همان اندازه که برای آراسته کردن بچه های خود دقت و وسواس از خود نشان نشان میدهند لا اقل به همان اندازه هم در پرورش فکری و ذهنی و درونی طفلانشان تعمق کنندو بدانند که تربیت فکری و معنوی کودکان آنها به مراقبت دقیقتر و مهمتر از پرداختن به مسائل ظاهری آنهاست.والدین باید نقشی فعال در آموزش و برنامه معنوی مدرسه ایفا نمایند.

۲) توارث

۳) تغذیه

۴) آرامش

۵) مدرسه

االف)معلمین

ب)دانش آموزان

ج) محیط مدرسه

د)برنامه ریزی

ه)انجمن اولیاءومربیان:

انجمن اولیاءومربیان به مثابه پلی است که بین خانه و مدرسه ایجاد شده و نقش ارزنده آن مسلم و مشخص است .این نکته حائز اهمیت است که برای داشتن مدرسه ای سالم ،مطلوب و شاد باید به تمامی عوامل و اجزای تشکیل دهنده آن پرداخت . .......

 

ادامه نوشته

عکس های کارتونی سری 2

عکس های شخصیت های کارتونی معروف سری دوم برای استفاده در پیک نوروزی

برای دیدن اندازه بزرگ عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید

      

برای دیدن اندازه بزرگ عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید

ادامه نوشته

عکس های کارتونی و نقاشی های زیبا برای استفاده  پیک نوروزی سری اول

سری اول نقاشی  و عکس های کارتونی برای پایه های ابتدایی جهت رنگ کردن دانش آموز یا تهیه پیک نوروزی کلمات کلیدی : پیک نوروزی - عکس برای پیک نوروزی - عکس های کارتونی - عکس برای رنگ کردن کودکان - عکس بدون رنگ - عکس خالی - نقاشی - عکس برای نقاشی کردن - نقاشی برای رنگ کردن - نقاشی برای پیک نوروزی

 

           برای ذخیره عکس ها در اندازه بزرگ به ادامه مطلب مراجعه کنید

                         برای ذخیره عکس ها در اندازه بزرگ به ادامه مطلب مراجعه کنید

                    برای ذخیره عکس ها در اندازه بزرگ به ادامه مطلب مراجعه کنید

برای ذخیره عکس ها در اندازه بزرگ به ادامه مطلب مراجعه کنید

           برای ذخیره عکس ها در اندازه بزرگ به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 

ادامه نوشته

مدارس الکترونیکی - مدارس فردا یا امروز؟  

مدرسه الکترونيک

کلمات کلیدی : مدارس نوین - مدارس الکترونیکی - مدارس پیشرفته - مدارس آپدیت - مدارس مجازی - مدرسه و کامپیوتر - مدرسه و اینترنت - مدرسه و فناوری - مدریه و تدریس نوین - دانش آموزان امروزی - معلمان امروزی - معلم و کامپیوتر - معلم و مدارس الکترونیکی                           

شبكه سازي بين تمام اجزاي تشكيل دهنده يك نظام گسترده بدون بكارگيري فناوريهاي مدرن اطلاعاتي و ارتباطي كه اصلي‌ترين آنها اينترنت است ناممكن است. فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات به ابزار و روشهايي اطلاق مي‌شود كه به نحوي اطلاعات در اشكال مختلف (صدا، تصوير، متن) جمع‌آوري، ذخيره، بازيابي، پردازش و توزيع مي‌كند.

 

ادامه نوشته

مدرسه دار الفنون

ﺗﺎﺭﻳﺨﭽﻪ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﻨﻮﻥ

ﮐﻠﻤﺎﺕ ﮐﻠﯿﺪﯼ : ﺗﺎﺭﻳﺨﭽﻪ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﻨﻮﻥ - ﻣﯿﺮﺯﺍﺗﻘﯽ‌ﺧﺎﻥ ﺍﻣﯿﺮﻛﺒﯿﺮ - ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ - ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺍﯾﺮﺍﻥ - ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺩﺍﺭ ﺍﻟﻔﻨﻮﻥ - ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﻨﻮﻥ - ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﻨﻮﻥ

ﺗﺎﺳﯿﺲ ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﻨﻮﻥ، ﯾﻜﯽ ﺍﺯ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮ ﻣﯿﺮﺯﺍﺗﻘﯽ‌ﺧﺎﻥ ﺍﻣﯿﺮﻛﺒﯿﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﺎﺻﻞ ﺁﻥ، ﺑﺮﺁﻣﺪﻥ ﻧﺎﻣﺪﺍﺭﺗﺮﯾﻦ ﭼﻬﺮﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻋﻠﻤﯽ، ﺍﺩﺑﯽ ﻭ ﻫﻨﺮﯼ ﺑﻮﺩﻩ. ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﻛﺰ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﺑﯿﺴﺖ‌ﻭﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺧﺎﻛﺪﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﻧﻪ‌ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺧﻮﺷﻨﺎﻡ، ﺑﻪ ﺍﯾﺎﻣﯽ ﻧﻪ ‌ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺩﻭﺭ ﻣﯽ‌ﺍﻧﺪﯾﺸﺪ ﻛﻪ ﭘﺎﯾﻪ‌ﺭﯾﺰ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻧﻮﯾﻦ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﯼ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﻧﺎﻡ ﺣﻜﯿﻢ ﻧﺎﺻﺮﺧﺴﺮﻭ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﻔﺎﺧﺮ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻣﺎﺳﺖ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﺮﺍﻛﺰ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻛﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺟﺰ ﻛﺘﺎﺑﻔﺮﻭﺷﯽ‌ﻫﺎﯼ ﻗﺪﯾﻤﯽ، ﻧﺸﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﻋﻮﺽ، ﺩﺭ ﺿﻠﻊ ﺷﺮﻗﯽ ﺁﻥ، ﺻﺪﺍﯼ «ﺩﺍﺭﻭ،ﺩﺍﺭﻭ» ﯾﻚ ﻟﺤﻈﻪ ﻗﻄﻊ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ! ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﻨﻮﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺮ ﻛﺴﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﻭ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺩﻭﺍ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﻌﺎﺩﻝ drug ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺿﻠﻊ ﻏﺮﺑﯽ، ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﻨﻮﻥ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﭘﺪﺭﯼ ﺳﺎﻟﺨﻮﺭﺩﻩ ﻭ ﻓﺮﺗﻮﺕ، ﺍﺑﺮﻭ ﺩﺭﻫﻢ ﻛﺸﯿﺪﻩ، ﻧﮕﺎﻫﯽ ﻋﺘﺎﺏ‌ﺁﻟﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺴﻞ ﺍﺯﺧﻮﺩﺭﻣﯿﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﯾﻦ ﺍﺯﺧﻮﺩﺭﻣﯿﺪﻩ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﺿﻠﻊ ﺷﺮﻗﯽ ﻭ ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ‌ﺍﯼ ﺑﻌﯿﺪ، ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﺘﺎﻋﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺭﻭﺡ ﺑﻨﯿﺎﻥ‌ﮔﺬﺍﺭ ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﻨﻮﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻋﺬﺍﺏ ﺍﺳﺖ.

 

ادامه نوشته