فواید بازی های کامپیوتری یا همان رایانه ای

مضرات بازی های رایانه ای فواید بازی های رایانه ای تاثیر بازی های رایانه ای بر یادگیری کودکان تاثیر بازی های رایانه ای بر هوش بازی های رایانه ای و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی  مضرات بازی های کامپیوتری فواید بازی های کامپیوتری تاثیر بازی های کامپیوتری بر یادگیری کودکان تاثیر بازی های کامپیوتری بر هوش بازی های کامپیوتری و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

● محاسن بازي هاي رايانه اي براي کودکان

به طور کلی می توان گفت:

بازی‌های کامپیوتری به تصمیم گیری درست کمک میکنند
بازی‌های کامپیوتری اکشن و استراتژیک می‌تواند به انسان‌ها برای انتخاب تصمیم درست در مواقع بحرانی کمک کند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین تا کنون از بازی‌های کامپیوتری خشن و اکشن انتقادات زیادی شده است، چرا که باعث از دست رفتن تمرکز حواس کودکان شده و آن‌ها را به رفتارهای خشونت‌آمیز تشویق می‌کند.

تصاویر متحرک بسیار زیبا
اما نتایج آخرین تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که بازی‌های اکشن، جنگی و استراتژیک مانند call of duty را انتخاب و بازی می‌کنند دارای قابلیت‌هایی قوی‌تری نسبت به دیگران هستند.
این بازی‌ها به انسان‌ها کمک می‌کنند ...... میخوای بقیه اش رو بخونی پس برو ادامه مطلب...

ادامه نوشته

راهكارهايي براي پرورش انگيزه تحصيلي دانش آموزان

                                                                                                

مقدمه:

در مدارس امروز، تلاش براي برقراري ارتباط با دانش‌آموزاني كه علاقه شان را به يادگيري از دست داده اند، يا دانش‌آموزاني كه بنا به دلايلي، دچار شكست تحصيلي يا ترك تحصيل شده اند، براي تمامي معلمان تجربه‌اي مايوس كننده و بسيار معمول است. در تجارب حرفه اي خودمان به عنوان معلم نيز براي برانگيختن حس سخت كوشي دانش آموزان‌مان ناكامي‌هايي را تحمل كرده ايم كه ناشي از كمبود وقت، زيادي تعداد دانش آموزان داراي نيازهاي هيجاني و يادگيري، احساس مسووليت در قبال خواسته هاي مسوولان مدرسه و والدين و ساير موقعيت هاي ايجاد كننده فشار رواني بوده است......

 

کلمات کلیدی : پرورش انگيزه - انگيزه تحصيلي - مفهوم انگيزش - نقش معلمان - ترغيب براي تحصيل - ايجاد فضاي امن - تشويق دانش آموزان - ماهيت انگيزه يادگيري

ادامه نوشته

اختلالات یادگیری در مدرسه و راهکار های مقابله با آن

مشکلات یادگیری در یکک یا چند زمینه یا اختلال یادگیری یا LD

دانش آموزی که دارای محدودیت هایی در یادگیری است، هم با کودکان همسن خود مشابهت هایی دارد و هم تفاوت هایی. شباهت آنها ما را به لزوم قراردادن این کودکان در محیط آموزشی عادی در کنار سایر همسالانشان سوق داده و تفاوت آنها ما را به ایجاد برنامه هایی مناسب در کنار برنامه های درسی مدارس، هدایت می کند. اصطلاح یادگیری برای شناسایی و کمک به دانش آموزانی بیان می شود که به طور مداوم در امور درسی خود با شکست مواجه می شوند و پیشرفت تحصیلی متناسب با سطح هوشی خود ندارند. برنامه های ترمیمی گوناگونی برای غلبه بر مشکلات این دانش آموزان در مراکز اختلالات یادگیری طراحی و اجرا می شود. اما اجرای این برنامه ها بر مشکلات این دانش آموزان در مراکز اختلالات یادگیری طراحی و اجرا می شود. اما اجرای این برنامه ها به تنهایی نمی تواند موفقیت آنها را تضمین نماید.

  

در ادامه ی مطلب خواهید خواند :

عوامل موثر در آموزش و یادگیری دانش آموزان دارای اختلال یادگیری

راه بردهای برای ایجاد و حفظ انگیزش برای کودکان دارای اختلالات یادگیری

نقش معلم در آموزش دانش آموزان اختلال یادگیری

نقش خانواده در آموزش دانش آموزان اختلال یادگیری

برای مطالع ی کامل نوشته ُ به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید

ادامه نوشته

مقاله درباره تکنولوژی آموزشی ؛ تکنولوژی آموزشی و رسانه ی آموزشی نوین

موارد ذکر شده در این مقاله :

نگاهی اجمالی به تکنولوژی آموزشی   :   اينترنت به عنوان تكنولوژي نوين   :  تكنولوژي اينترنت و تعامل
نقش تكنولوژي( هاي) نوين در آموزش  :  فرصت هاي مبتني بر تكنولوژي در آموزش  :  تهديدهاي مبتني بر تكنولوژي در آموزش
اهداف و خط مشي ها استراليا  :  اهداف و خط مشي ها آمریکا  : 
اهداف و خط مشي ها هند  :  اهداف و خط مشي ها ايران
طرح هاي ابتكاري و نوآوري ها استراليا  :  طرح هاي ابتكاري و نوآوري ها آمريكا  :  طرح هاي ابتكاري و نوآوري ها هند
طرح هاي ابتكاري و نوآوري ها ايران  

       رسانه هاي آموزشي

انواع  :  اصول تهیه ی رسانه های آموزشی  :   فرا رسانه مراحل توسعه پروژه چند رسانه ای  :  طراحی درس

   

 

برای رویت متن مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید.....



 

ادامه نوشته

ایجاد اعتماد به نفس در کودکان

چگونه در کودکان اعتماد به نفس ایجاد کنیم پرورش کودکان پرورش فرزندان فرزندان را چگونه تربیت کنیم کودکان و اعتماد به نفی آیا جسارت کودک پسندیده هست؟ جسور بودن کودک اعتماد به نفس کودک اعتماد به نفس راه های تقویت اعتماد به نفس کودک راه های تقویت اعتماد به نفس فرزند

         

سرزنش نكنيد

عزت نفس اندك ،حالت خود تقويتي دارد، يعني اگر كودكي دچار اين مشكل است، خود نيز آن را شدت مي بخشد. مثلاً اگر او فكر مي كند در درس رياضي ضعيف است بدون شك هنگام روبه رو شدن با يك مسأله رياضي بسيار نگران مي شود و اين احساس ضعف به ناتواني او در حل رياضي بيشتر كمك مي كند در نتيجه مجدداً احساس شكست كرده و اين باور كه در فهم درس رياضي ناتوان است در او تقويت مي شود. والدين بايد با از بين بردن ترديد در وجود فرزندشان او را از عزت نفس اندك برهانند و به كودك خود مهارت هايي بياموزند كه نوع رفتار،روش و نگرش خود را اصلاح كند.زماني كه قصد داريم به كودكمان بياموزيم چه اهدافي را در زندگي داشته باشد و براي رسيدن به آنها چگونه تلاش كند، بايد احساساتي را كه باعث تقويت تفكرات منفي در آنها مي شود كاهش دهيم. بدين منظور بايد باورها و توقعات سختي كه از خود دارد و باعث ضعيف شدن عزت نفس مي شود و به آن شدت مي بخشد را تغيير دهيم و : از احساسات خود و ديگران با وي صحبت كنيم. او را مطمئن سازيم كه احساسش را درك مي كنيم.
به او بياموزيم كه براي ابراز احساساتش روش منطقي به كار ببرد.

             

كودكي كه عزت نفس اندك دارد دائم نگران است ،زيرا فكر مي كند اگر در كاري شكست بخورد بدون شك تنبيه و يا تحقير مي شود، بنابراين علاقه اي به آزمودن موضوعات جديد ندارد و فقط در موقعيت هاي امتحان شده و آشنا احساس آسودگي خيال مي كند. براي اين كه بتواند احساس عدم اعتماد به نفس را در خود از بين ببرد، پيرو برنامه اي خشك و انعطاف ناپذير و تشريفاتي مي شود تا به خود قيافه كنترل و نظم داشتن بدهد زيرا نسبت به توانايي هايش اعتمادي ندارد. هرگاه مرتكب اشتباهي شود خودش را مرتب سرزنش مي كند در نتيجه بيشتر احساس بي لياقتي كرده و ديگر لزومي نمي بيند تلاش كند و انگيزه اش را هم از دست مي دهد و پس از زماني كه انگيزه در او از بين رفت چيزي وجود نخواهد داشت كه او را خشنود سازد. بيشتر اوقات تكاليف مدرسه، كودك را دچار تشويش مي كند و اين نگراني اعتماد به نفس او را از بين مي برد. براي اين كه كودكان مان هنگام انجام دادن تكاليف مدرسه شان دچار اضطراب و نگراني نشوند، بايد:
*تكاليف خود را در اتاقي آرام و بي سروصدا كه حواسشان پرت نشود انجام دهند، چرا كه آشفتگي ذهني باعث تشويش و اضطراب شده و ترسي غالب بر آنها مستولي مي شود كه تمركز حواس را از آنها مي گيرد.
*وقتي والدين قصد دارند در يادگيري دروس به كودكان كمك كنند بايد كنارشان آرام بنشينند و با صداي ملايم صحبت كنند؛ بدين ترتيب آنها مجبور نمي شوند تا بر ترس ديگري كه همان عصبانيت والدين هنگام اشتباه كردن است غلبه كنند.

                        
*راه ديگر آموزش به كودكان مضطرب اين است كه به آنها كمك كنيم تا ترسهاي فلج كننده شان كه معمولاً از خطاهاي هنگام يادگيري ناشي مي شود را فراموش كنند. اين خطاها مثلاً در زمان انجام دادن تكاليف مدرسه و يا در بازي هاي گروهي ممكن است به وجود آيند و بايد از آنها براي آموزش كودك بهره جست. وقتي كودك مرتكب خطايي مي شود به جاي سرزنش كردن وي سعي كنيد از آن خطاها واكنش مثبتي به وجود آوريد. مثلاً به او بگوييد:« بهتر است اين مسأله را بررسي كنيم و وقتي فهميديم مشكل چيست مي توانيم حلش كنيم. »
به كودك خود بياموزيم كه كف نفس داشته باشد. كف نفس يعني اين كه بتوانيم خونسرد بنشينيم و فكر كنيم، تصميم بگيريم و عواقب رفتارمان را تجسم نماييم. كودك مضطرب نمي تواند روي تصميم هاي آني خود كنترلي داشته باشد بنابراين نمي تواند عزت نفس اندكش را اصلاح كند.

نو آوری و خلاقیت در آموزش و پروش

خلاقیت

خلاقیت و ابتكار عمل برای رشد و ارتقای علمی كشور از اهمیت بسزایی برخوردار است. جامعه ای كه بتواند خلاقیت نسل جوان و به خصوص دانش آموزان را فراهم سازد به طور حتم از رشد و شكوفایی علمی بهره مند خواهد شد.
سازمان آموزش و پرورش به عنوان متولی این بخش می تواند بستر مناسبی برای رشد فكری دانش آموزان ایجاد كند اما به گفته معاون پژوهشی و برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش برای حمایت از دانش آموزان خلاق و مبتكر منابع مالی و حمایتی كافی وجود ندارد كه این امر می تواند مانعی برای پرورش خلاقیت دانش آموزان محسوب شود.یكی از دانش آموزان در این باره نظر می دهد: معلم خلاق می تواند با به كارگیری روش های نوین تدریس تأثیر به سزایی در پرورش خلاقیت دانش آموزان داشته باشد.

                    
علی طبسی می افزاید: برخی از معلمان حتی انگیزه ای برای درس دادن به دانش آموزان ندارند با این حال چگونه می توان توقع داشت زمینه لازم برای رشد خلاقیت را در دانش آموزان فراهم كنند.یكی دیگر از دانش آموزان عقیده دارد: ......

ادامه نوشته

بررسی دوران کودکی و اهمیت بازی

دوران قبل و بعد از مکتب 

روان‌شناسان دوره کودکي را دوره بازي کردن کودک مي‌دانند. بازي کودک ابتدا با اشياء است و سپس شامل انسان‌ها مي‌شود. از سنين 3 و 4 سالگي کودک به تدريج به بازي‌هاي گروهي و اجتماعي رو مي‌آورد. در اين گونه بازي‌ها کودک رفتار با ديگران را تمرين مي‌کند و با اصول زندگي جمعي و چگونگي رفتار با ديگران به تدريج آشنا مي‌شود و اين به رشد اجتماعي و اخلاقي او کمک مي‌کند. بازي حس کنجکاوي، ابتکار و خلاقيت کودک را برمي‌انگيزد و به رشد ذهني او کمک مي‌کند. همچنين بازي از لحاظ جسمي موجب هماهنگي عضلات و اعضاي بدن مي‌شود و در نتيجه حرکات بدني طفل را به بهترين وجه ممکن شکل مي‌دهد. بازي باعث نيرومندي کامل و رشد صحيح جسماني مي‌گردد. از طريق بازي حواس ديگر کودک مثل لامسه، بينايي، توازن و تعادل به کار افتاده و مهارت‌هاي لازم را براي کودک ايجاد مي‌کند. پس به خاطر داشته باشيم که شغل کودک مخصوصاً از 4 تا 7 سالگي بازي است.

                   

مهم‌ترين ويژگي دوران قبل از مکتب:


هفت سال اول زندگي دوره‌اي است که ........

ادامه نوشته

بررسی بازی درمانی ، اهمیت بازی ، بازی های مناسب برای کودکان

بازی کودکان مقاله ی دوم

بازی یکی از نیازهای اساسی کودکان به شمار می‌رود. مهم‌ترین و اساسی‌ترین فعالیت کودک به شمار

می‌رود که در عین سرگرم کردن کودک کارکردهای مهم دیگری را داراست که هر یک از این کارکردها به جنبه‌ای از زندگی کودک مربوط می‌شوند که او را برای ورود به زندگی بزرگسالی آماده می‌سازند. از این لحاظ شرایط بازی ، آزادی کودک در بازی ، اسباب بازیهای مورد استفاده کودک و مدت زمانی که به بازی با کودک اختصاص داده می‌شود اهمیت شایان توجهی دارد.



خیلی از آموزشهای تربیتی را می‌توان در خلال بازیها به کودک نشان داد و به راحتی کودک را در مسیر درست تربیت نمود. همانطور که از خلال بازیهای کودک نیز می‌توان به شرایط عاطفی کودک ، احساسات و افکار کودک می‌توان پی برد. بنابراین بسیار لازم است که مربیان به اهمیت بازی در زندگی کودک توجه داشته و شرایط مناسب را برای بازیهای مناسب فراهم سازند.

اهمیت بازی

با آنکه میل به بازی در سنین بالا کم‌کم کاهش پیدا می‌کند و ......
ادامه نوشته

بازی کودکان انواع بازی کودکان

مقاله ای درباره ی بازی کودکان و انواع بازی

بازی عبارت است از هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفدار که به صورت فردی یا گروهی انجام شود و موجب کسب لذت و برآورده شدن نیازهای کودک گردد. کودکان، نقاط قوت و ضعف خود از جمله تمایل به فرمان دادن یا فرمان بردن، تهاجم یا تسلیم، اجتماعی بودن یا منزوی بودن و همچنین احساسات دوستانه یا خصمانه، افسردگی یا شادی، امیال و آرزوهای خود را از طریق بازی نشان می دهند. کودکان به بازیهای متفاوتی می پردازند که هر کدام از بازیها نشان دهنده یکی از احساسات آنها می باشد. کودکان برای بیان رفتارهای پرخاشگرانه خود به بازیهایی می پردازند که در آن بتوانند با حمله و تخریب پدیده های عادی و معنوی راهی برای بروز خشم خود پیدا کنند. همچنین برای بیان آرزوها و امیال خود به رویا و تخیل می پردازند و برای رسیدن به هرآنچه که آرزو دارند خود را با بازیهای تخیلی سرگرم می کنند و سرانجام برای ساخت و پیدا کردن نقش مورد علاقه خود به بازیهای تقلیدی می پردازند. در ادامه انواع بازی کودکان شرح داده می شوند.

 

روانشناسی بازی کودکان

               
انسان نياز به حرکت و جنبش دارد و بازي بخش مهمي از اين نياز است. هر فرد براي رشد ذهني و اجتماعي خود، نيازمند انديشه و تفکر است و بازي خمير مايه اين تفکر و انديشه است. آمادگي جسمي و روحي براي مقابله با مشکلات بخشي از فلسفه ي بازي کودکان است، بنابراين، بازي هر چه گسترده تر، پيچيده تر و اجتماعي تر باشد کودک از مصونيت رواني بيشتري برخوردار مي شود. کشف دنياي اطراف بخش ديگري از فلسفه بازي است که کودک حس کنجکاوي خود را از اين طريق ارضا مي کند. بازي تن و روان کودک را ايمني مي بخشد و مسؤوليتهاي اجتماعي و اقتصادي را که در آينده بايد بدون کشيد به او مي آموزد. کودک با بازي کردن موقعيتي بدست مي آورد تا اعتقادات، احساسات و مشکلات خود را پيدا کند و مهارتهاي زندگي را بياموزد.\" رابرت وايت\" ميگويد: «ساعات زيادي را که کودکان صرف بازي مي کنند نمي توان به هيچوجه تلف شده تلقي نمود، بازي ممکن است شادي بخش باشد ولي در دوران کودکي يک کار جدي است ». بدون ترديد بازي بهترين شکل فعاليت طبيعي هر کودک محسوب ميشود. تعـــــريف بـــازي : به هرگونه فعاليت جسمي يا ذهني هدفداري که به صورت فردي يا گروهي انجام پذيرد و موجب کسب لذت و اقناع نيازهاي کودک شود، بازي مي گويند.
نقش بازي در رشـــد اجتماعـــي کـــودک:
موجب ارتباط کودک با محيط بيرون مي شود و دنياي اجتماعي او را گسترش مي دهد. موجب شکـــوفايـــي استعدادهاي نهفته و بروز خلاقيت مي شود. همکاري ، همياري و مشارکت کــودک توسعه مي يابد. با رعايت اصول و مقــــررات آشنا مي شود. همانند سازي با بـــــزرگسالان را مـــــي آموزد. با مفهــــوم سلسله مــــراتب آشنا شده و آنــــرا رعايت مي کند. رقابت را مي آموزد و شکست را بطور واقعــــي تجربه مي کند. قدرت ابراز وجود پيدا مي کند و از ترس، کمرويـي و خجالت بيهوده رها مي شود. حمايت از افــــراد ضعيف را مـــي آموزد.
نقش بازي در رشــد عاطفـــي کــــودک:
نياز به بـــرتري جويــــي را ارضا مي کند. موجب ابراز احساسات، عواطف ، ترس ها و ترديدها ، مهر و محبت ، خشم و کينه و نگراني ها مي شود. تمايل به جنگجويــي و ستيـــزه گــــري را کم مي کند. « برون نگــــري» کــودک را افــزايش مي دهد. نقش بـــازي در رشد جسمـــي کـــودک : مـــوجب رشد هماهنگ دستگاهها و اعضاي مختلف بدن مي شود. باعث تقويت حواس کــــودک مي شود. نيـــرو و انرژي بدن را به بهتـــرين شکل مصرف مي کند. کـــودک به تــوانمندي هاي فکـــري و بدني خود آگاهـــي پيدا مي کند.
نقش بــــازي در رشد ذهنــــي کـــودک :
در يادگيــــري زبان نقش بسزايــــي دارد. در رشــــد هـــوشــــي کـــودک بسيار مؤثــــر است. با مفاهيــــم ساخت، فضـــا و شکــــل آشنا مـــــي شــود. رفتــارهاي هـــوشمندانه کـــودک تقويت مي شود. موقعيت استفاده از قوه تخيل در کـــودک به وجود مي آيد. زمينه بهتـــــري بـــراي تفکــــر فـــراهم مي کند. انــــواع بازي هـــا: کودکان روحيات متفاوتي دارند و با توجه به ويژگيهاي خود، بازيهاي مختلفي را تجريه مي کنند.
عواملي که در انتخاب نوع بازي کودکان دخالت دارند عبارتند از :
تفاوتهاي فردي، ميزان سلامتي، سطح رشد جسمي و حرکتي، بهره هوشي، جنسيت، خلاقيت، فرهنگ خانواده و موقعيت جغرافيايي بر همين اساس بازي به انواع گوناگون تقسيم مي شود:

انـــــواع بـــــازی کودکـــــان

بازیهای جسمی:

بازیهای جسمی از قدیمی ترین انواع بازیها هستند. کودک برای خارج ساختن نیرو ( انرژی ) اضافی بدن خود و یا رهایی از خمودگی و خستگی، اوقاتی را به بازیهای جسمی اختصاص می دهد. از مشخصات این بازی، نیاز به محیط مخصوص بازی و توان جسمی کودک در اجرای بازی است. بازیهای جسمی می توانند هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی و یا ترکیبی از هر دوی آنها انجام گیرند.

 

بازیهای تقلیدی:

کودک در هر دوره ای دست به.....

ادامه نوشته

مقاله ی انگلیسی درباره ی BIS BAS

Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder symptoms in adults: Relationship to Gray’s Behavioral Approach System

*******Diverse pathways to deficient self-regulation: Implications for disinhibitory psychopathology in children 

Revised reinforcement sensitivity theory and laboratory assessment of BIS and BAS in children

Gray's Reinforcement Sensitivity Theory as a framework for research on personality–psychopathology associations

Behavioural Inhibition System (BIS) sensitivity differentiates EEG theta responses during goal conflict in a continuous monitoring task

The relation of cortical activity and BIS/BAS on the trait level

The role of personality in the co-occurrence of emotional and conduct problems in adolescents: a confirmation of Corr's “joint subsystems” hypothesis

Anxiety, Inhibition, and Conduct Disorder in Children: II. Relation to Salivary Cortisol

The impact of reinforcement contingencies on AD/HD: A review and theoretical appraisal

Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder symptoms: Associations with Gray’s and Tellegen’s models of personality

The impact of reinforcement contingencies on AD/HD: A review and theoretical appraisal

High BAS, but not low BIS, predicts externalizing symptoms in adults

A person-oriented analysis of behavioral inhibition and behavioral activation in children          

ارزش گذاری معلم توسط والدین

۲ تا خاطره براتون میذارم.اولی برای یکی از همکارامه که توی یه مدرسه هستیم و دومی از

خواهرم(اینم وبلاگش:  http://happy-class.blogfa.com  ) با زبان اول شخص

۱- یه روز از یکی از شاگرد هام که خیلی تنبل بود خواستم پدر و مادرشو فردا بیاره.این دانش آموز کم توان ذهنی بود  با این همه خیلی پیشرفت کندی داشت.

فرداش مادر این بچه اومد و من از درس نخوندنش به مادرش گله کردم.

مادرش جواب جالبی داد که من رو ۱ ساعت به عالم خلسه برد.

گفت:من میدونم این دانش آموزان از نظر ذهنی خوب نیستن.منم انتظار ندارم دکتر بشه.نمیخوام مهندس بشه.

 

            یه معلم مثل شما بشه برام کافیه....

               یه معلم مثل شما بشه برام کافیه......

                          یه معلم مثل شما بشه برام کافیه....

                             یه معلم مثل شما بشه برام کافیه.... 

                                      یه معلم مثل شما بشه برام کافیه....

 

خاطره دوم:یه روز که هیچ کدوم از معلمامون نهار نیاورده بودن ، گفتیم چیکار کنیم چیکار نکنیم.؟از دیروز کمی نون بود که خشکیده بود.منم از نون خشک خیلی خوشم میآد.کم کم از این نون من خوردم.دهن همکارام که آب افتاده بود نتونستن جلوی خودشون رو بگیرن و شروع کردن به خوردن این نون خشک.در این حین یکی از والدین سر رسید.اونم از خانومایی که تمام دست و پاشون رو با طلا مخفی میکنن.

ما هم که خوب معلمیم و همش طلا میفروشیم تا خریدن.خلاصه برای اینکه این خانوم رو یکم به حرف بگیریم،گفتیم خانوم بچه ات درس نمیخونه ها...

 خانوم با کمال آرامش گفت.درس میخونه میشه تحصیل کرده مثل شما که دارین نون خشک میخورین.

درس نخونه میشه مثل من .بیا نگاه کن طلا ها رو.....یه فیشت کرد و رفت.صدای تاک تاک پاشنه کفشش هنوزم مثل پتک توی مغزمه

 

 

۳-این خاطره از خانم حبیبی هست که محبت کردن برا ما فرستادن.بخونین خیلی با حاله

وقتی تو روستا بودم فصل هندونه که می شد مردم روستا هندونه هایی روکه فقط واسه دونه هاش می کاشتنو جمع می کردن و له می کردن و دونه هاشو می فروختن(همین دونه هایی که تو بازاره ) ضمنا خوداین هندونه ها خیلی سفید وخیلی شیرین و پرآبه . خلاصه یک روز یکی از بچه ها یک هندونه بزرگ آورد و گفت بابام گفته خانم معلم ها دونه شو نخورن که راضی نیستم فقط خودشو بخورین و دونه هاشو بدین ببرم. ما که خیلی از مزه اون خوشمون اومده بودگفتیم فرداهم برامون بیاره .روزبعد بچه با مامانش اومدو باچندتا هندونه ماهم خوش حال ،از زحمتی که بهش داده بودیم تشکر کردیم که مامانه در جواب گفت : ای خانم جان اینا که قابل شما رو نداره ما که می خوایم بدیم به خَرمون بخوره خوب شما بخورین چه فرقی داره اصل دونه شو که برامون می مونه

,والدین افراد مبتلا به ADHD

Attention deficit and hyperactivity disorder/learning disabilities (ADHD/LD): parental characterization and perception


مقالات مرتبط درباره ی کارکردهای اجرایی لوب فرونتال در کودکانADHD

Performance of Children with ADHD on Tests Sensitive to Frontal Lobe Dysfunction


Modeling ADHD-type arousal with unilateral frontal cortex damage in rats and beneficial effects of play therapy


Reduced right frontal cortical thickness in children, adolescents and adults with ADHD and its correlation to clinical variables: A cross-sectional study


Behavioral performance predicts grey matter reductions in the right inferior frontal gyrus in young adults with combined type ADHD


Atypical Frontal Brain Activation in ADHD: Preschool and Elementary School Boys and Girls


Brain development and ADHD


Neuropsychological test performance of children with ADHD relative to test norms and parent behavioral ratings



مقالات مروبط به اختلالات یادگیری (با توجه به ویژگی های تکانشگری)

مقالات انگلیسی مرتبط با موضوعات تکانشگری ، اختلالات یادگیری

Screening for offenders with an intellectual disability: The validity of the Learning Disability Screening Questionnaire


Assessing fears and related anxieties in children and adolescents with learning disabilities or mild mental retardation